نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 17:10

بعثت آغازی برای تحول ساختاری انسان برای داشتن جامعه پویا است

حجت‌الاسلام میرزایی استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعثت آغاز یک دین نیست بلکه رویدادی برای تحول انسان و ساختن یک انسان اخلاقی برای پویایی جامعه است .

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر میرزایی استاد حوزه و دانشگاه در هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار  فارس از بندرعباس، اظهار داشت: مبعث قبل از اینکه یک روز باشد، یک رویداد، حادثه و یک فرایند برای تحول ساختاری در وجود آدمی و در وجود جامعه است.

در حقیقیت بعثت اساس مباحث مربوط به اعتقاد، احکام و اخلاق اسلامی است و بدین گونه که اگر مبعث و رسالت پیامبر اسلام در کار نبود،  مسلمانی و این  همه برنامه های اسلامی هم خبری نبود.

 

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با بیان این که در برخی از روایت ها اشاره شده که خورشید به چیزی که ارزشمند تر و بهتر مبعث باشد نتابیده است و این بیانگر عظمت و حقیقت بعثت است، خاطرنشان کرد: مبعث انسان ساز است به همین خاطر پیامبر اسلام می فرماید « إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.» من اگر پیامبر شدم بخاطر این است که اخلاق را به کمال برسانم.

وی تصریح کرد: کمال اخلاقی یعنی بعثت برای تمامی مردم با هر شغل و حرفه ای؛ از مسئول و مدیر گرفته تا کاسب، روحانی و آن دکتر و مهندس و هر کس در هر زمینه و ظرفیتی باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

به گفته این کارشناس امور دینی،  اولین و مهمترین پیامی که در بعثت به ما در طول تاریخ عرضه میدارد، پیام اخلاق است.

حجت‌الاسلام میرزایی با تعریفی از اخلاق ادامه داد: اخلاق به عبارتی حرکت در مدار انسانی، صداقت و جوانمردی توأم با دلسوزی و پذیرش چیزی که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپذیر و حرکت بر اساس قابلیت های پیامبر اسلام (ص) در جهت نفع و سود بردن انسان و مسلمان است.

وی با بیان اینکه پیام دیگر بعثت  اتحاد و  همدلی است، گفت: در کنار هم بودن مسلمان و تشکیل یک  امت واحد  بر اساس آموزه های دینی از قابلیت دیگر بعثت است. پیام دستگیری، کمک کردن به مستمندان، بی توجه نبودن به نیازمندان است که پیام بعثت برای جامعه امروز است که نقش کلیدی در جامعه و زندگی مادی و معنوی ما  ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مبعث قرار است یک تحول در وجود مسلمان ایجاد کند و مسیر این تحول با انس با قرآن و روایت بوجود می آید. بعثت آغاز یک دین نیست بلکه رویدادی برای تحول انسان و ساختن یک انسان اخلاقی برای پویایی جامعه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043351

مهمترین اخبار ایران و جهان: