نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:14

نتایج سفر وزیر ورزش روسیه به تهران برای ورزش ایران چه خواهد بود؟

به گفته مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و در راستای سفر وزیر ورزش روسیه به ایران، قرار است زورخانه‌ای در این کشور تاسیس شود.

به گزارش خبرگار مهر، «الگ ماتیستین» وزیر ورزش روسیه چهارشنبه گذشته در جریان سفر به ایران ضن حضور در محل وزارت ورزش و جوانان با حمید سجادی وزیر ورزش کشورمان دیدار و گفتگو داشت.

محمدحسن تقی زاده مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش با اشاره این سفر و ملاقات های صورت گرفته در جریان آن گفت: در جریان دیدارهای مذاکرات صورت گرفته میان وزرای ورزش ایران و روسیه، مقرر شد به زودی زورخانه ای در کشور روسیه تاسیس شود. وزیر ورزش روسیه از زورخانه و برنامه های آن استقبال داشت و به همین دلیل چنین توافقی حاصل شد.

وی در مورد نتایج این سفر و اینکه چه زمانی در ورزش ایران و روسیه شاهد آن خواهیم بود، گفت: واقعیت این است که نتیجه را همین الان هم می بینیم. حضور وزیر ورزش روسیه در کمپ تیم های ملی کشتی که به منظور بازدید از این کمپ انجام شد همزمان با حضور کشتی گیران روسیه در ایران و این کمپ شد. همین مسئله از نتایج سفر است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش که با برنامه ورزشگاه صحبت می کرد، با بیان اینکه رئیس فدراسیون کشتی صحبت هایی با وزیر ورزش روسیه داشت، خاطرنشان کرد: نکته جذاب و قابل توجه این بود که وزیر ورزش روسیه عکس هایی از شهدای دفاع مقدس مشاهده کردند و اینکه چند کشتی گیر که در جبه حق علیه باطل جنگیدند و به شهادت رسیدند، هم در میان آنها بودند. برای او این مسئله جالب بود و حتی به این موضوع اشاره داشت که ورزشکاران ایرانی صرفا به تقویت بدن خود اکتفا نمی کنند بلکه معنویان را اینگونه تقویت می کنند که جان شان را در راه کشور می دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041595

مهمترین اخبار ایران و جهان: