نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 11:37

شهردار کرمانشاه: انگیزه‌ام از بازدیدهای میدانی حتی اگر تبلیغاتی باشد، مشکل مردم را رفع می‌کند

شهردار کرمانشاه در خصوص انتقاد برخی افراد که هدف از بازدیدهای میدانی شهردار را انجام کارهای تبلیغاتی عنوان می‌کنند، گفت: برخی عادت به نیت خوانی دارند، اما این را بدانند که انگیزه من هرچه که باشد، حتی اگر تبلیغاتی باشد، در نفس کار که همان حل مشکل مردم و بازدید میدانی از مشکلات شهر است تغییری ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از شهرداری کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در تشریح اقدامات شهرداری در سال جاری، گفت: کرمانشاه با انباشت عقب افتادگی مواجه است  و هرچه درشهر کار و تلاش شود نمی‌توان ظرف مدت کوتاهی این عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

وی افزود: در وهله اول برای کار و اقدام در شهرداری نیاز داریم که شهر را به‌صورت میدانی بشناسیم و با مردم شهر چهره به چهره گفت‌و‌گو کرده و از مشکلات آن‌ها از نزدیک مطلع شویم.

شهردار کرمانشاه گفت: در همین راستا برنامه‌های دیدار مردمی را به مساجد محلات برده‌ایم تا بطور مستمر و از نزدیک از وضعیت محلات و مشکلات مردم شهر اطلاع کسب کنیم.

وی در خصوص اینکه برخی این حرکات را کارهای تبلیغاتی می‌دانند، گفت: اولا اینکه اطلاع میدانی از وضعیت موجود شهر و مشکلات آن وظیفه هر مدیری است و بنده توصیه می‌کنم تمام مدیران این دیدارهای چهره به چهره و بازدید میدانی را داشته باشند، چرا که در همین بازدیدهای میدانی اولویت‌ها بطور دقیق‌تری مشخص می‌شود.

نرووزی گفت: از طرفی با هر نیتی این کار را انجام دهم در نفس عمل تغییری ایجاد نمی‌کند و همین که مشکلات از نزدیک رصد شده و گره بسیاری از مشکلات مراجعان حضوری رفع می‌شود، نیت من آن را تغییر نمی‌دهد.

وی افزود: متأسفانه برخی عادت به نیت‌خوانی دارند و در حالی که هنوز هیچ کس از آینده اطلاع ندارد به راحتی قضاوت کرده و نظر می‌دهند، اما من از آینده بی‌خبرم و فعلا تصمیمی برای آینده ندارم، هرچند ممکن است فردا روزی همه چیز تغییر کرده و تصمیمات دیگری بگیرم.

شهردار کرمانشاه گفت: در مجموع آنچه مهم است نفس کار است که به رفع مشکل مردم منجر می‌شود، نه نیت و انگیزه من.

*آغاز ریل‌گذاری قطار شهری کرمانشاه/ ۱۰۰۰ تاکسی نوسازی می‌شوند

نوروزی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف شهری، گفت: یکی از اولویت‌های کار ما در شهر توسعه سیستم حمل و نقل عمومی است، چرا که کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر به شدت به آن نیاز دارد.

وی افزود: متأسفانه میانگین استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در شهر کرمانشاه حدود ۲.۵ درصد است، درحالیکه این آمار در کلانشهرها به حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد می رسد.

نوروزی گفت: در همین راستا و برای افزایش استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی خرید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و ۱۰۸ دستگاه در این زمینه خریداری کرده ایم.

وی افزود: همچنین ۱۰۰ دستگاه ون هم برای ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این دستگاه‌ها به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی، میانگین استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری کرمانشاه از ۲.۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی ازبرنامه‌ریزی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر هم خبر داد و افزود: در حال هفت هزار تاکسی در شهر داریم که بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند.

وی، از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و افزود: برنامه داریم با این اعتبار یک‌هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم.

نوروزی در ادامه از پیگیری راه‌اندازی فاز اول قطار شهری کرمانشاه هم خبر داد و افزود: در حال حاضر ریل‌گذاری پروژه شروع شده و هفته آینده با حضور استاندار به صورت رسمی این برنامه اعلام می‌شود.

وی افزود: با ریل‌گذاری صورت گرفته ۵.۵ کیلومتر از مسیر قطار شهری آماده راه‌اندازی می‌شود.

*۴۰۰ هزار خودرو در شهر کرمانشاه تردد می‌کنند/ پیگیر ایجاد رینگ ترافیکی در اطراف شهر هستیم

شهردار کرمانشاه به مشکلات ترافیکی شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در همین شهر یک میلیون نفری کرمانشاه ۴۰۰ هزار پلاک کرمانشاه داریم و این یعنی ۴۰ درصد جمعیت شهر خودرو دارند که آمار بسیار بالایی است.

وی افزود: معابر کرمانشاه حقیقتا گنجایش این حجم بالای خودرو را ندارند و همین امر موجب شده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر شاهد ایجاد ترافیک در نقاط مختلف شهر باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از این نقاط ترافیکی پارکینگ شهرداری است که روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر به این محدوده مراجعه می‌کنند که بسیاری از آنها خودرو دارند و همین امر ترافیک سنگینی در این محدوده رقم زده است.

شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به این حجم تردد روزانه با تردد و توقف حدود چند ۱۰ هزار خودرو در محدوده پارکینگ شهرداری مواجه هستیم و در همین راستا ساخت چندین پارکینگ را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: یکی از این پارکینگ‌ها به مساحت دو هزار مترمربع در هفت طبقه در این محدوده احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین راه‌اندازی هشت پارکینگ طبقاتی را هم در محدوده خیابان مدرس در دستور کار داریم.

شهردار کرمانشاه به سایر برنامه‌های ترافیکی شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برای حل معضل ترافیک یکی از اقدامات اساسی ایجاد رینگ ترافیکی در اطراف شهر است که اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در تلاشیم تا با ایجاد این رینگ ترافیک داخل شهر را به اطراف شهر منتقل کنیم.

*ساخت تقاطع روگذر «سپاه» در ۱۸۰ روز/ افتتاح؛ پایان خردادماه سال آینده

وی همچنین از ساخت تقاطع‌ها برای حل مشکلات ترافیکی شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر عمده تمرکز بر تقاطع روگذر سپاه است.

وی افزود: این تقاطع مدت‌ها متوقف بود و دوباره توانستیم با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی آن را فعال کرده و برنامه اجرا و تکمیل آن را در ۱۸۰ روز برنامه‌ریزی کنیم.

نوروزی گفت: این مهلت ۱۸۰ روزه برای ساخت این تقاطع ۳۱ خردادماه به پایان می‌رسد و عملا ساخت یک روگذر در این مدت یک رکورد محسوب می‌شود.

شهردار کرمانشاه گفت: بیش از ۱۹۰ سیگمنت این تقاطع در کارگاهی داخل شهر در حال ساخت است و این کار موجب شده صرفه‌جویی بالایی در ساخت این تقاطع صورت گیرد.

وی افزود: این کارگاه ساخت سیگمنت می‌تواند در آینده هم نیاز غرب کشور را در این زمینه برطرف کند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097395

مهمترین اخبار ایران و جهان: