نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 18:44

شاخص جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران

شهردار تهران درباره سازوکار جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی تبصره ۱۷ لایحه بودجه تحت عنوان مدیریت منابع انسانی در دستور کار یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ابتدای بررسی این تبصره گفت: طبق برنامه به صورت میانگین افزایش ۴ درصدی مجوز داریم و در مدت چهار سال این میانگین به ۱۶ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نظام پرداخت را منظم. کنیم باید اصلاح جدی در ساختارها ایجاد شود ما از گذشته مسیری را طی کرده‌ایم ماهیانه عددی را پرداخت کرده‌ایم و می‌توانیم آن عدد را به سه نفر پرداخت کنیم که قابلیت آنها چند برابر یک فرد است.

زاکانی با بیان اینکه بخشی از حقوق‌ها در سامانه شفافیت وجود ندارد گفت: به دلیل آنکه انتشار آن تمام نظامات کشور را بهم می‌زند اکنون یک فرد دیپلمه ممکن است ۳۰ میلیون حقوق تومان بگیرد اما یک استاد دانشگاه ۱۴ میلیون تومان دریافت می‌کند.

شهردار تهران تصریح کرد: بهترین راهکار این است که فردی که ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد بازنشسته شود و نیروی جوان با حقوق کمتر جذب شود یک فیش از مجموعه‌های مدیریت شهری خارج شد و همین منجر به تخریب تمام مجموعه شد.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل در سال آینده به سمتی می‌رویم که رام‌های قطار نیازمند راهبر هستیم از طرفی ۳ هزار اتوبوس در شهر نیاز است که راننده می‌خواهند و راننده‌های که جذب می‌شوند یا حقوق ۱۰ میلیون تومانی وارد می‌شوند.

زاکانی گفت: تقاضای ما از شورای شهر این است که اجازه دهد مسیر اصلاح بر داشته شود شورا می‌تواند نظارت کند که چه اتفاقاتی در حوزه جذب نیروها رخ داد در مجموع ۷۰۰ نیرو جذب شده که ۲۰۰ نفر آنها راننده اتوبوس بوده‌اند اما خود را تحت فشار قرار داده‌ایم تا کاری که انجام می‌دهیم دارای ساز و کار اساسی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059351

مهمترین اخبار ایران و جهان: