نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 15:19

نوسازی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه سوریه از تحرکات رژیم صهیونیستی در نوسازی تسلیحات هسته ای خود، پرده برداشت و از جامعه جهانی خواست که این رژیم را وادار به تن دادن به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه در معرض جنگ ظالمانه قرار گرفت و طی آن کشورهای معروف از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه بهره گرفته و دهها هزار تروریست خارجی را با انواع حمایت مالی و تسلیحاتی از جمله سلاحهای ممنوعه برای خدمات خواسته های خصمانه، وارد جنگ کردند.

وی افزود: سیاست های این کشورها سبب شد که گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره به سلاح شیمیایی دست یافته و از آن بارها علیه سوری ها استفاده کنند.

المقداد ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاسی کاری در پرونده شیمیایی سوریه از رژیم صهیونیستی به عنوان عامل تهدید دائمی برای امنیت و ثبات منطقه نام برد.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل علاوه بر حملات مداوم خود به اراضی سوریه و حملات به فلسطینی ها به نوسازی و توسعه و گسترش زرادخانه ها ازانواع سلاح کشتار جمعی با پشتوانه حمایت بی دریغ کشورهای معروف، ادامه می دهد.

المقداد تاکید کرد: سوریه تاکید می کند که رژیم اشغالگر و حامیان آن مانع ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه می شوند و سازمان ملل باید این رژیم را وادار به پیوستن به معاهده منع گستر تسلیحات هسته ای کند و تاسیسات هسته ای آن تحت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: روایت غرب از مذاکرات هسته ای ایران این حقیقت را نادیده می گیرد که علت رسیدن اوضاع و روند مذاکرات، خروج آمریکا و شکست اروپاییها و اتحادیه اروپا در تعهداتشان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063495

مهمترین اخبار ایران و جهان: