نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 09:46

۷۵ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان سمنان فعالیت می‌کنند

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از فعالیت ۷۵ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان خبر داد و گفت: بیشترین این مراکز با ۳۴ مورد در شاهرود فعالیت می‌کنند.

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان سمنان، خاطرنشان کرد: از مجموع کل مراکز نیکوکاری، ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در استان مشغول به امور مرتبط با نیازمندان و خدمات به اقشار ناتوان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در استان سمنان فعالیت دارد، افزود: در استان سمنان شاهد فعالیت ۱۶ مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال و ۲۰ مرکز تخصصی زکات در کنار پنج مرکز تخصصی درمانی هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه یک مرکز در حوزه تخصصی ازدواج و ۱۳ مرکز تخصصی دیگر در استان مشغول خدمت به نیازمندان است، گفت: فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است، بیان کرد: مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه شاهرود با ۳۴ مرکز تخصصی بیشترین مرکز تخصصی نیکوکاری استان سمنان را دارد، افزود: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043907

مهمترین اخبار ایران و جهان: