نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 14:54

قلع و قمع درختان در بندرعباس در روز درختکاری/ شهرداری: از عاملان شکایت می کنیم+فیلم

امروز و در حالی که در سراسر ایران به مناسبت روز درختکاری، همه با درک اهمیت درخت در زندگی انسان اقدام به درختکاری می کنند اما در اقدام ناباورانه از صبح امروز شرکت توزیع برق در بلوار اصلی بندرعباس به جان درختان سرسبز و شاداب افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، از صبح امروز عابران پیاده و شهروندانی که در بلوار اصلی شهر بندرعباس در روبروی بیمارستان کودکان مشغول تردد بودند، با صحنه دردناک قلع و قمع درختانی مواجه شدند که از قضا سایه بسیار خوبی داشتند و دهها خودرو صدها عابر پیاده در طول روز از سایه آنها بهره مند می شدند.

اکیپ شرکت توزیع برق هرمزگان به بهانه خطوط گرم انتقال برق، چندین درخت مقابل ساختمان بنیاد 15 خرداد بندرعباس را که از قضا به تازگی یک نمایندگی فروش خودرو در آن تأسیس شده به شکل کاملا غیراصولی هرس کرده و در روزی که همه مشغول درختکاری هستند،  این چنین معدود درختان سطح شهر بندرعباس مورد تعرض قرار می گیرند.

 

در این زمینه شهرام آرمان مدیر سازمان فضای سبز شهرداری بندرعباس نیز با انتقاد از شیوه هرس کاملا غیراصولی و غیرکارشناسی تیم های اداره برق و بخصوص در مورد اخیر در مقابل ساختمان بنیاد 15 خرداد در مجاورت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان که به نظر می رسد بیشتر با هدف جلوه ساختن برای یک نمایشگاه خودرو صورت گرفته، اظهار کرد: تیمهای هرس اداره برق صرفا مجاز به انجام جزیی هرس درختان و آن هم تا 1.5 متر زیر خطوط برق هستند ولی در مورد اخیر در بلوار امام خمینی و در روبروی بیمارستان کودکان و مقابل ساختمان بنیاد 15 خرداد، این هرس کاملا غیراصولی و به شکل قلع و قمع صورت گرفته و ما به محض اطلاع، از تداوم آن جلوگیری کردیم.

وی افزود: به نمایندگی از مردم و در دفاع از حقوق مردم از شرکت توزیع برق و سراکیپ مربوطه نیز شکایت خواهیم کرد و در مورد موضوع امروز، اقدام و حمایت فوری دادستانی را نیز شاهد بودیم که جای قدردانی دارد.

 

 

آرمان تأکید کرد: اداره برق تاکنون در موارد متعددی بدون هماهنگی، درختان را در نقاط مختلف شهر قلع و قمع و هرس غیرکارشناسی و غیراصولی کرده و در مورد اخیر آسیب زیادی به درختان زده است که پیگیری حقوقی آن را در دستور کار داریم.

 

 

به گزارش فارس، در محل مورد نظر یک نمایشگاه خودرو قرار دارد که بنابر تصاویر و فیلم های موجود و نیز اطلاعات بدست آمده، عوامل این نمایشگاه بر قلع و قمع درختان نظارت و هدایت داشته اند که شائبه دخالت آنان در این موضوع را تقویت می کند.

 

 

پیگیری های خبرنگار فارس از دادگستری هرمزگان نیز از صدور دستور توقف این اقدام غیراصولی و پیگیری برای برخورد با عاملان این اقدام حکایت دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076851

مهمترین اخبار ایران و جهان: