نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 20:23

۱۶۳ اقامتگاه بوم‌گردی گلستان آماده میزبانی از ۵۰۰۰ مسافر نوروزی

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آمادگی ۱۶۳ اقامتگاه بوم‌گردی این استان با ظرفیت حدود پنج هزار مسافر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری شامگاه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۳ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است که این تعداد واحد با ظرفیت حدود پنج هزار نفر در ایام نوروز پیش رو آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: مراکز اقامتی و واحدهای بوم‌گردی استان در ایام سال جاری علاوه بر حضور در دوره‌های آموزشی و تجربه حاصل از رکود دوره شیوع کرونا ویروس، آمادگی لازم برای پذیرش گردشگران را دارند.

وی گفت: این اداره‌کل با کمک و همراهی فعالان بخش خصوصی گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۲ با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از جمله جشنواره‌های اقتصاد و روستا و نوروزگاه‌ها تلاش می‌کند تا زمان توقف مسافران را در استان افزایش دهد.

ساوری اظهار امیدواری کرد: به برکت ماه مبارک رمضان و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و ارائه خدمات مطلوب توسط مراکز اقامتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد استقبال گردشگران در تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان باشیم.

وی با بیان این‌که فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در همه ایام سال تداوم دارد، یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، آمادگی حداکثری استقبال از مسافران و گردشگران را دارد.

ساوری با تأکید بر این‌که بخشی از چالش‌های گردشگری به دلیل عدم نظارت مناسب و کافی است، افزود: تیم‌های نظارتی با حضور نماینده انجمن‌های تأسیسات گردشگری و کارشناسان اداره‌کل از قبل از نوروز باهدف افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان در حال نظارت‌های مستمر از تأسیسات گردشگری استان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077607

مهمترین اخبار ایران و جهان: