نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:28

قلعه رئیسی نیازمند حمایت بنیاد مستضعفان است

در دیدار با مسئولان ارشد بنیاد مستضعفان عنوان شد که قلعه رئیسی نیازمند حمایت بنیاد مستضعفان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، هاتف معاون بنیاد علوی کشور در سفر به قلعه رئیسی از نزدیک مشکلات این منطقه را بررسی کرد.

آذر بهرام شهردار قلعه رئیسی در این مراسم با تقدیر از خدمات بنیاد علوی در منطقه چاروسا به خصوص در زمینه آسفالت معابر شهر قلعه رئیسی تصریح کرد: خدمات انقلاب در منطقه بی‌نظیر بود اما عمق محرومیت در این مناطق همچنان ادامه دارد و نیازمند حمایت مسئولان است.

وی تاکید کرد: شهرداری به دلیل نبود درآمد خاص توانایی این همه عمق محرومیت را ندارد و تنها با اعتبارات بسیار پایین سازمان شهرداری ها حقوق و مشکلات خود را کاهش می دهد و در زمینه ساخت ساز مردم به دلیل تحت حمایت کمیته امداد بودن توانایی خرید پروانه ساخت را هم ندارند.

داریوش فاطمیان رئیس شورای شهر قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه بخش چاروسا مشکلات زیادی را دارد که نیازمند حمایت مسئولان است عنوان کرد: جوانان در این منطقه اوقات فراغتی ندارند و تنها دلخوشی آنها زمین ورزشی است که سالها مورد غفلت ماند و همچنان مسئولان بعد از سالها زمین ورزشی این شهر را نیمه تمام رها کردند.

فاطمیان با انتقاد از فرماندار کهگیلویه که در این جلسه حضور پیدا نکرد و مشکلات این منطقه را مورد غفلت قرار داد یادآور شد: امیدواریم رسانه ها به عدم حضور مسئولان در این نشست توجه بیشتری کنند و جای سوال است که شهری که تیم در لیگ سوم کشور دارد اما محروم از زمین ورزشی است چرا کسی پاسخگو نباشد.

وی ادامه داد: ورودی شهر از کنار دادگستری و ورودی سمت دیشموک وضعیت نامناسبی دارد و این شهر در زمینه های مختلف نیازمند توجه است.

فاطمیان گفت: گلزار شهدای شهر قلعه رئیسی در خور شان شهدا نیست و باید در این زمینه توجه شود و اعتباری به گلزار شهدا اختصاص داده شود و ساختمان شهرداری قلعه رئیسی از دیگر مشکلات این شهر است که نیاز است در این زمینه همکاری شود.

حسنی رئیس دادگاه عمومی چاروسا در ابن نشست با بیان اینکه برای مشکلات این منطقه باید روضه خواند تصریح کرد: نهادهای فرهنگی در این منطقه تقریبا تعطیل هستند و یا اینکه در منطقه نمایندگی ندارند و یک امام جمعه خوب داشتیم که بار برنامه های فرهنگی داشت که ایشان هم از منطقه رفتند و باید نهادهای همچون بنیاد علوی به این خلاهای فرهنگی ورود و همکاری کند.

وی با بیان اینکه جوانان این منطقه ظرفیت های زیادی دارند اما به دلیل نبود امکانات و کم توجهی مورد غفلت قرار گرفتند تاکید کرد: پرونده های چاروسا نسبت به سال گذشته 5برابر شدند و این موضوع یک اتفاق بسیار نگران کننده است که باید مسئولان ورود کنند و نگذارند در آینده شاهد اتفاقات ناگوارتری هم باشیم.

حسنی ادامه داد: نبود امکانات ورزشی مناسب و پارک های مناسب برای گذارندن اوقات جوانان باید مسئولان مربوطه ورود کنند و راهی برای حل مشکلات این مناطق پیدا کنند و نگذارند جوانان به دلیل نبود اوقات فراغت به بیراهه بروند.

سرهنگ مختاری مسئول بنیاد علوی دیشموک در این نشست با گرامیداشت نیمه شعبان به خدمات ارائه شده بنیاد علوی در دیشموک و چاروسا اشاره و گفت: اهدا دستگاه اکسیژن به مراکز درمانی قلعه رئیسی و دیشموک، اختصاص 5میلیارد تومان به شهرداری قلعه رئیسی، اهدا بسته غذایی به محرومان و اختصاص تسهیلات اشتغال زایی و مسکن از جمله خدمات ارائه شده در قلعه رئیسی است.

هاتف با بیان اینکه در سفر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به این منطقه 5میلیارد به شهرداری قلعه رئیسی اختصاص داد و تاکنون قریب به 2میلیارد آن محقق و مابقی در آینده اجرایی خواهد شد عنوان کرد: دو چمن مصنوعی با مشارکت مردم و بنیاد در چاروسا ساخته خواهدشد.

وی با بیان اینکه 67منطقه محروم در کشور تحت نظر بنیاد علوی به عنوان محرومیت زدایی فعالیت می کنند تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد دو منطقه دیشموک و لنده هستند که خدمات ارزنده در این مناطق صورت گرفت که برای انتخاب منطقه چاروسا باید در کمیسیون بنیاد مستضعفان انتخاب شود.

هاتف ادامه داد: پس از تکمیل شدن مبلغ 5میلیارد تومان اهدای رئیس بنیاد مستضعفان مجدد تلاش خواهیم کرد به این منطقه کمک کنیم.

معاون بنیاد علوی کشور گفت: به دلیل اینکه منطقه چاروسا جزء مناطق بنیاد علوی کشور نیست نمی توانیم قولی دهیم و باید تلاش شود تا مجموعه نماینده مجلس و استاندار تلاش کنند تا این منطقه جزء مناطق بنیاد علوی قرار بگیرد.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084707

مهمترین اخبار ایران و جهان: