نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 11:26

جشنواره شعر غدیر و جشنواره موسیقی آوای انتظار در تقویم فرهنگی کشور/ باید مسائل فرهنگی را با نگرش مهدوی توام کرد

نماینده بناب در مجلس گفت:باید مسائل فرهنگی را با نگرش مهدوی توام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی صبح امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب اظهار داشت: ما روزهای خوبی را در آینده ای نه چندان دور خواهیم داشت، چرا که در همه ادیان وعده داده شده که روزی موعودی خواهد آمد که عدالت و  امنیت را به معنای واقعی  برقرار می‌کند و امیدواری به ظهور منجی موعود برای پیروان همه ادیان الهی به ویژه اسلام و بالاخص شیعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: ویژگی خاص تشیع این است که معتقد است روزی یک شخصیت انقلابی همچون رسول الله (ص) ظهور خواهد کرد و عدل و قسط را برقرار می‌کند و در حال حاضر نیز در قید حیات است و همه آرزوهای بشریت را در حکومت خود برآورده و محقق خواهد کرد و بر همین اساس اقداماتی چون جشنواره موسیقی انتظار باید در این مسیر گام بردارند و مسائل فرهنگی را با نگاه مهدوی توام کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر هنرمندی که در چنین جشنواره هایی به نام حضرت بقیة الله حضور می‌یابد در واقع می خواهد بگوید که یا مهدی ما آماده ایم که بیایی و با قدوم خودت این عدالتی را که همه منتظرش هستند به منصه ظهور برسانی.

وی افزود: ائمه آگاه به مشکلات ما و قادر به حل آنها هستند اما تا زمانی که خود ما نخواهیم این اتفاق نخواهد افتاد و به آرامش نخواهیم رسید.

باقری‌بنابی ادامه داد: همه مشکلات بشریت و این همه کشت و کشتار و ناملایمات و بی عدالتی‌ها ناشی از غفلت بشر از امام زمان است و باید با این مظهر قدرت و عدالت الهی ارتباط برقرار کنیم.

وی خواستار گنجاندن جشنواره شعر غدیر و جشنواره موسیقی آوای انتظار در تقویم هنری کشور از سوی مسؤولان استانی و ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: این دو جشنواره یکی با برگزاری هفده دوره و دیگری با برگزاری بیش از بیست دوره ای در واقع حالت ملی دارند و اهالی شعر و موسیقی بناب برای برگزاری سالانه آنها زحمات بسیاری می کشند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084195

مهمترین اخبار ایران و جهان: