نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 10:29

تخصیص کود یارانه ای برای محصول برنج در مازندران

ساری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص کود یارانه ای برای چهار محصول استان از جمله برنج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عباسپور صبح شنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با اظهار اینکه کود زراعت برنج به صورت بسته کامل عرضه می‌شود از تخصیص کود یارانه‌ای فقط برای ۴ محصول خبر داد و گفت: کودهای زراعت برنج به صورت یارانه‌ای و در قالب بسته کامل اوره، فسفات و پتاس توزیع می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۱۷ هزار و ۱۴۱ تن کود اوره، فسفات و پتاس از اول اسفند تاکنون در استان توزیع شد، اظهار داشت: کود یارانه‌ای فقط برای ۴ محصول گندم، جو، کلزا و برنج در مازندران تخصیص داده می‌شود و حواله الکترونیک کود اوره به صورت مجزا صادر نمی‌شود.

مسئولیت تنظیم بازار با جهاد کشاورزی است

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: علیرغم همه تلاش‌ها و اقدامات جهادی برای تنظیم بازار و توزیع اقلام اساسی با قیمت مناسب در جامعه، برخی تلاش می‌کنند این زحمات و خدمات را وارونه جلوه دهند و جلوی اقدامات مؤثری جهاد کشاورزی را بگیرند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی بدون توجه به حاشیه‌ها، در وسط میدان تنظیم بازار ایستاده و تا روز آخر به ارائه خدمت می‌پردازد و مکان عرضه محصولات اساسی و کشاورزی تنظیم بازاری از طریق فضای مجازی به اطلاع شهروندان استان برسد.

عنایتی یادآور شد: کشتارگاه‌های استان تحت نظارت مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گیرد و با هرگونه تخلف برخورد قاطع قانونی صورت پذیرد و مدیر جهاد کشاورزی در شهرستان فرمانده تنظیم بازار آن شهرستان است و با قدرت به تأمین و توزیع اقلام تنظیم بازاری اقدام کند.

وی افزود: در شرایط کنونی با هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و اخلال در بازار قاطعانه برخورد شود و تعزیرات حکومتی هم در کنار مدیران جهاد کشاورزی در وسط میدان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085607

مهمترین اخبار ایران و جهان: