نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 22:15

آذربایجان شرقی باید پیشران فناوری و نوآوری باشد

تبریز-رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از توانمندی‌های انسانی و شرکت‌های دانش بنیان، باید پیشران حوزه فناوری و نوآوری کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن سالاریه روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی نقش و جایگاه این استان در حوزه فناوری و نوآوری را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و افزود: این استان می‌تواند پیشران فعالیت‌های این حوزه باشد و ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی فعالیت‌های پژوهشکده رانشگرهای فضایی آذربایجان شرقی را نمونه‌ای از توانمندی‌های این استان در رابطه با فناوری‌های جدید برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مدیریت ارشد استان شاهد توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز و نقش آفرینی آن در ارتقای صنعت فضایی کشور باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اهتمام مدیریت استان بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: توسعه این شرکت‌ها ضرورت توسعه کشور و استان است.

عابدین خرم اظهار کرد: ما به دنبال همگرایی و هم‌افزایی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان هستیم و نسبت به ورود بخش خصوصی به این حوزه نیز باور قلبی داریم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و دولت چهار ضلع اصلی حوزه فناوری و دانش‌بنیان هستند، اضافه کرد: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان شرقی با مشارکت همه این بخش‌ها جزو فعال‌ترین ستادهای کشور است.

خرم از راه‌اندازی کارخانه نوآوری به عنوان بستری برای همگرایی فعالان و بازیگران اصلی این حوزه نام برد و با اشاره به انعقاد قرارداد راه‌اندازی این کارخانه، گفت: توسعه دانش‌بنیان برای مدیریت ارشد استان یک اولویت است که می‌تواند اقبال فعالان این حوزه را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی تلاش برای توسعه حوزه دانش بنیان پس از سال‌ها رکود نیاز ضروری کشور است که همه باید برای تحقق آن بکوشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067295

مهمترین اخبار ایران و جهان: