نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 17:49

مطالبه گری امام جمعه دیر در حضور وزیر بهداشت

بوشهر- امام جمعه دیر بر رفع مشکلات بیمارستان دیر از جمله کمبود پزشک بیهوشی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی این بیمارستان در حضور وزیر بهداشت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر پنج شنبه در حاشیه افتتاح مرکز دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر خطاب به وزیر بهداشت، اظهار داشت: بیمارستان شهرستان دیر در سال ۶۸ کلنگ زنی و بعد رها شد تا سال ۸۶ دولت وقت مجدداً پای کار آمد و بنای این بیمارستان گذاشته شد.

امام جمعه دیر با اشاره به افتتاح بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر در سال ۹۶ با وجود کمبودهایی که داشت، افزود: ما آن موقع به دلیل نواقص و تکمیل نبودن کادر درمان و یک سری مسائل مخالف افتتاح این بیمارستان بودم و در مراسم افتتاح آن نیز شرکت نکردم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تا الان درگیر کمبودهای این بیمارستان هستیم، یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فرزند آوری و جوان گرایی که مردم گوش می‌کنند منتها وقتی مردم به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، می‌گویند پزشک بیهوشی نداریم و ناچار به کنگان مراجعه می‌کنند.

حسینی گفت: به دلیل بالا بودن نرخ باروری شهرستان کنگان، افرادی که برای زایمان به بیمارستان کنگان مراجعه می‌کنند هنگام دریافت تسهیلات فرزند آوری دچار مشکل می‌شوند و بانک‌ها تسهیلات فرزند آوری به اینها نمی‌دهند.

وی خواستار تأمین پزشک بیهوشی برای بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر شد و افزود: یکی از مشکلات جدی این بیمارستان نبود متخصص بیهوشی است.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از کارکنان این بیمارستان نیروی شرکتی هستند و چون بیمارستان خودگردان است، توانایی پرداخت حقوق آنها را ندارد که انتظار است وزارت بهداشت با تبدیل وضعیت این نیروها مشکل پرداخت حقوق آنها را حل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068451

مهمترین اخبار ایران و جهان: