نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 09:02

خدمات سامانه پنجره مدیریت زمین سال آینده در گلستان فراگیر می شود

گرگان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: خدمات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان تا سال آینده فراگیر خواهد شد.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با کامل شدن لایه‌های مختلف نقشه و مشارکت مؤثر دستگاه‌های متولی سامانه پنجره مدیریت زمین در سال آینده فراگیر و خدمات آن برای متقاضیان و شهروندان محسوس‌تر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان افزود: شفافیت و پیشگیری از مفاسد اقتصادی، ایجاد بانک الکترونیکی یکپارچه از اطلاعات مربوط به اراضی، کاهش رانت خواری با ایجاد امکان دسترسی آزاد به اطلاعات و، ساماندهی فرایندهای حوزه اراضی و املاک و جلوگیری از تخلفات از مهمترین فواید فراگیری سامانه پنجره مدیریت زمین هستند.

وی بیان کرد: استان گلستان در در روزمره ۱۰ استان پیشرو در اجرایی شدن سامانه پنجره زمین قرار دارد.

احمدی گفت: بر اساس آمارهای مربوط به دستگاه قضا حدود ۱۶ درصد پرونده‌های متشکله در استان گلستان مرتبط با اراضی هستند که با فراگیری سامانه پنجره زمین تعداد پرونده‌های متشکل تا سقف ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: با تجمیع لایه‌های مختلف نقشه‌های مربوط به دستگاه‌های مختلف و به روزرسانی آنها، تعداد ۲۷۹ فقره تغییر در اراضی به صورت سیستماتیک شناسایی شده است که ۶۲ فقره از موارد تخلف شناخته شده و تحت پیگرد حقوقی دستگاه‌ها قرار گرفته است.

احمدی گفت: دیوارکشی، ایجاد بنا، محوطه سازی و سنگ فرش از جمله تغییراتی هستند که به صورت سیستماتیک در سامانه پنجره مدیریت زمین قابل رصد، شناسایی و کنترل هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067551

مهمترین اخبار ایران و جهان: