نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 12:30

دول پیشین جرأت اجرای طرح دارویار را نداشتند

بجنورد- عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دول گذشته جرات ورود به موضوع طرح دارویار را نداشتند اما دولت سیزدهم وارد گود شد و موفق بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر صبح پنج شنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در یک جنگ ترکیبی در حوزه‌های متعدد قرار دارد.

نماینده بجنورد در مجلس ادامه داد: دولت در آغاز کار خود با چالش بزرگ کرونا مواجه بود و از سوی دیگر فروش تنها ۲۵۰ هزار بشکه نفت مشکل را دوچندان کرده بود.

وی افزود: با تحریم‌ها برای خریداری داروهای عادی نیز دچار مشکل بودیم چه برسد به واکسن کرونا؛ اما دیدیم که با انگیزه و نشاط خدمتی، به مرزی رسیدیم که تلفات بیماری کرونا صفر شده است.

پاکمهر با اشاره به آمار فوت کرونا در سایر نقاط جهان، گفت: زمانی عده‌ای ساخت واکسن ایرانی را مسخره می‌کردند اما امروز ما صادرکننده واکسن کرونا هستیم.

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: این اتفاق در اوج تحریم اتفاق افتاد لذا این رویداد حاصل تدبیر وزارت بهداشت و مجموعه دولت بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: دولت سیزدهم بیش از ۶ میلیون جمعیت فاقد بیمه را به صورت رایگان بیمه کرد.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون نفر نیز به مبلغ اندک بیمه شدند و این اتفاق بی نظیر است؛ حتی امروز زوج‌های نابارور نیز تحت بیمه هستند.

پاکمهر با اشاره به رایگان بودن پرداختی مددجویان در مراکز بهداشتی، گفت: بیش از ۱۰ هزار پزشک و دندان پزشک و ۲ هزار و ۲۰۰ فوق تخصص به مناطق محروم اعزام شده اند و این به معنی عدالت در حوزه بهداشت است که مردم نیز لمس می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: دول گذشته جرأت ورود به موضوع طرح دارویار را نداشتند اما دولت سیزدهم وارد گود شد و موفق بود.

وی اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از دیگر خدمات این دولت دانست و افزود: ممکن است به نقطه آرمانی نرسیده باشیم اما در مجلس پیگیر کادر نظام سلامت هستیم.

پاکمهر در انتها با تاکید بر اینکه کشور مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند، گفت: امروز اروپایی‌ها در تحریم از آمریکا جلو افتادند اما رشد کشور متوقف نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067851

مهمترین اخبار ایران و جهان: