نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 11:05

ثبت ۱.۵ میلیون تخلف رانندگی در کرمانشاه طی یازده ماه گذشته

کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از ثبت ۱.۵ میلیون تخلف رانندگی در کرمانشاه طی یازده ماه گذشته در راستای کاهش حوادث رانندگی خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تخلف رانندگی در استان صورت گرفته و با آنها برخوردهای قانونی و لازم نیز به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ نوع تخلف حادثه ساز تعریف شده است، افزود: حرکات مارپیچ و نمایشی، عبور از چراغ قرمز و سرعت‌های غیرمجاز سهم بیشتری در حوادث رانندگی داشته‌اند که برخورد با این قبیل تخلفات به صورت جدی در دستور کار قرار داشته و در ایام نوروز تشدید هم خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین با اشاره به پررنگ بودن نقش سرعت غیرمجاز در سوانح رانندگی، تصریح کرد: در سال جاری ۴۵ هزار مورد از اعمال قانون‌های صورت گرفته مربوط به این تخلف بوده است.

وی به تشدید برخوردها با سرعت غیرمجاز در معابر درون شهری اشاره کرد و گفت: خودروهایی که در این معابر با سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند توقیف و علاوه بر ضبط گواهینامه، نمره منفی نیز برای راننده لحاظ می‌شود.

حیدری با بیان اینکه اگر جمع نمره منفی رانندگان متخلف به ۳۰ برسد در مرحله اول فرد ۳ ماه از رانندگی محروم می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم جمع نمره منفی از به ۲۵ برسد ۶ ماه محرومیت از رانندگی و در مرحله سوم چنانچه نمره منفی به ۲۰ برسد راننده متخلف تا یکسال از رانندگی محروم و گواهینامه نیز باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک جرم است، خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سال جاری ۷۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: همانگونه نیز که بارها اعلام کرده‌ایم پلیس به دنبال جریمه کردن نیست ولی نمی‌توان افراد قانون شکن را به حال خود رها کرد، در واقع برخورد با خاطیان حوزه راهنمایی و رانندگی مطالبه جدی مردم از پلیس است و ما هم مکلف به اجرای این کار هستیم.

فوت ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی درون شهری

حیدری در عین حال به حوادث رانندگی رخ داده نیز اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ نفر آمار تلفات کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵ درصد جانباختگان در حوادث رانندگی درون شهری استان عابران پیاده هستند، خاطرنشان کرد: رده سنی ۲۵ تا ۵۰ سال بیشترین آسیب پذیری و تلفات را در بین قربانیان داشته‌اند.

وی تعداد افراد جان باخته در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ در بازه زمانی (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین) را نیز ۹ نفر و افراد زخمی را ۲۰۰ نفر در حوزه سوانح رانندگی درون شهری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این آمار در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ کاهش یابد.

حیدری در عین حال همراهی مردم با پلیس را در کاهش تخلفات رانندگی بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: امید می‌رود در نوروز امسال نیز خانواده‌ها این همکاری را تداوم بخشیده تا شاهد کاهش سوانح و تلفات باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087895

مهمترین اخبار ایران و جهان: