نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 22:33

حوزه آب، کشاورزی و اشتغال از اولویت برنامه‌های محرومیت‌زدایی است/ احساس فقر مردم را بیشتر آزار می‌دهد

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه حوزه آب، کشاورزی، سلامت، اشتغال، زیرساخت و مسکن و حوزه امنیت غذایی را از اولویت برنامه‌های محرومیت‌زدایی برشمرد و گفت: طبق آمارهای جهانی حدود ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران است، ولی ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است و تنها ۵ درصد این ثروت‌ها کشف شده است. در این شرایط این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد، بلکه احساس فقر، اختلافات طبقاتی و همچنین بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث ناراحتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار ضیاء الدین حزنی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره جهادگران استان زنجان به تعریف محرومیت زدایی پرداخت و اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که به منظور دسترسی افراد جامعه به حداقل امکانات زندگی فردی یا اجتماعی انجام می‌شود، محرومیت‌زدایی گفته می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه به اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اشاره و تصریح کرد: کمک به کاهش فقر، حل مشکل مردم مناطق محروم، پیوند مردم با نظام، ایجاد محبوبیت و اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی،کمک به دولت در سازندگی و ایجاد همبستگی بین مردم و نظام اسلامی، مهیا نمودن زمینه‌های کار و اشتغال در مناطق محروم و جلوگیری از هدر رفت نیروی کار و... از جمله اهداف پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

وی به تشریح ویژگی‌های پروژه‌های محرومیت‌زدایی پرداخت و ادامه داد: حدود ۸۵ درصد پروژه‌ها عمدتاً کوچک، زود بازده، عام‌المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و تخصصی و... در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام در مناطق دور افتاده و حساس اجرا می‌شود.

سردار حزنی حوزه آب، کشاورزی، سلامت، اشتغال، زیرساخت و مسکن و حوزه امنیت غذایی را از اولویت برنامه‌های محرومیت‌زدایی برشمرد و افزود: طبق آمارهای جهانی حدود ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران است، ولی ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است و تنها ۵ درصد این ثروت‌ها کشف شده است. در این شرایط این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد، بلکه احساس فقر، اختلافات طبقاتی و همچنین بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث ناراحتی می‌شود.

وی عمده‌ترین مشکلات ناشی از فقر و محرومیت را بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصادی و... دانست و افزود: طبق فرموده رهبری امروزه اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است و جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم و همچنین ایجاد رعب و وحشت و به هم زدن رابطه مردم با یکدیگر و ایجاد دو دستگی بین مردم است که باید مقابله کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در پایان با بیان اینکه بایستی یاد بگیریم که مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم هستند، خاطر نشان کرد:  بایستی هوای مردم را داشته باشیم تا خدا هم هوای ما را داشته باشد، پس داشتن مدیریت پاک خیلی مهم است،  تمام مشکلات کشور مان توسط خود مردم همین کشور قابل حل است و هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند مشکل ما را حل کند، خودمان بایستی با هم باشیم و به هم احترام بگذاریم و مشکلات کشور را حل کنیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087307

مهمترین اخبار ایران و جهان: