نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 14:17

طرح پویش همراهان سفر ایمن در خراسان جنوبی/ ۱۱۰ کیلومتر شیب‌شیروانی در محورهای مواصلاتی انجام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز در استان در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز در استان در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اجرا می‌شود.

وی با بیان این که در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است، افزود: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی تصریح کرد: پویش همراهان سفر ایمن با هدف کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارچوب آئین نامه انضباط اجتماعی ترافیکی و مورد تأیید کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار می‌شود.

جلال زاده اضافه کرد: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، اشاعه پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می شود.

وی با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان به برنامه های فرهنگی این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان، استقرار میز فرهنگی و پاسخگویی به مسائل مربوطه با مشارکت ستاد اقامه نماز استان از دیگر برنامه های این پویش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درمجموع ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده است، یادآور شد: کاربران جاده‌ای، می توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

اجرای بیش از ۱۱۰ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای خراسان جنوبی

سجاد احمدی شاهرخت، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه است که در طی ۱۱ ماهه سال جاری در بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیکی و انتقال پیام به رانندگان به منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی، این اداره کل، همواره اهتمام ویژه ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته است به طوری که از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۶ هزا رو ۳۰۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی و همچنین ۹۴۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در جاده های استان نصب شده است.

احمدی همچنین تصریح کرد: در طی این مدت به منظور ارتقای سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه ها، بیش از ۳۷ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

وی در این باره تاکیدکرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده ای، طرح نصب و استقرار نیوجرسی مفصلی و گاردریل در محورهای مواصلاتی استان موکدا پیگیری و با در نظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و برحسب اولویت، نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: خط کشی نقش بسزایی در افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه دارد به طوری که جهت انتقال اطلاعاتی خاص همچون نشان دادن امکان سبقت یا عدم سبقت، آگاهی دادن و مسیریابی صحیح به رانندگان استفاده می‌شود از این رو در یازده ماه گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای استان اجرا شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به سهم عمده این عملیات در افزایش ایمنی راه ها و نزدیک شدن به ایام سفر های نوروزی این اداره کل انجام این عملیات را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری می‌کند.

پایان پیام /۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086295

مهمترین اخبار ایران و جهان: