نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 17:43

آزمایشگاه کشت بافت گیاهی زنجان افتتاح شد/تهیه ارقام اصلاح شده مهمترین دستاورد مرکزتحقیقات

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه این مرکز از لحاظ زیر ساخت‌ها و تجهیزات در مقایسه با سایر استان‌ها، متوسط به بالا است، گفت: تهیه ارقام اصلاح شده از مهمترین دستاورد‌های مرکزطی سال‌های گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ نادر عباسی، رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در آیین بزرگداشت دهه فجر و افتتاح آزمایشگاه کشت بافت گیاهی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه این مرکز یک مجموعه‌ای بسیار منسجم با امکانات و تجهیزات و  همچنین از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: در این راستا در مقایسه با سایر استان‌ها، استان زنجان جزء متوسط به بالا است.
رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان به ماموریت اصلی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی اشاره کرد و تصریح داشت: این سازمان دارای چند ماموریت است که از ماموریت‌های مهم آن می‌توان به تولید محصولات فناورانه، انجام پژوهش، حفظ و مدیریت ذخایر ژنتیک، ترویج و آموزش اشاره کرد.
وی از سازمان تحقیقات به عنوان مرکز آماد و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی یاد کرد و گفت: آینده‌ پژوه بودن این سازمان از ویژگی‌های مهم این مرکز است.
رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان به رویکرد‌های مهمی که این مرکز طی سال گذشته انجام داده است اشاره کرد و گفت: دانش بنیان کردن کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف، تمرکز در ارتقاء بهره‌وری و افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های تولید و... از جمله رویکرد‌های مرکز بوده است.
عباسی در ادامه به تشریح اقدامات مرکز طی ۵ سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: تهیه ارقام اصلاح شده از مهمترین این دستاورد‌ها طی سالهای گذشته بود.

وی امنیت غذایی را ماموریت اصلی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: در این راستا همه آحاد جامعه باید در این زمینه کمک حال سازمان باشند. 

در ادامه  آزمایشگاه کشت بافت گیاهی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان با حضور مسولان سازمان افتتاح شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1025495

مهمترین اخبار ایران و جهان: