نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 14:08

بیمارستان 17 شهریور برازجان 7 سال در کُما!

حدود ۵۰ سال بعد از شروع به کار بیمارستان 17 شهریور برازجان می‌گذشت که اتفاق ناگواری بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را به کُما فرو برد.

خبرگزاری فارس - شهرستان دشتستان، داوود بحرینی: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در فروردین ماه سال  ۱۳۴۶ با نام بیمارستان ۲۵ شهریور با ۳۰ تخت جراحی عمومی و زنان زایمان و یک بخش اورژانس و یک درمانگاه عمومی و یک واحد داروخانه با متوسط ۵۰۰ تا ۶۵۰ مراجعه کننده در ماه با ۹۰ نفر پرسنل افتتاح گردید.

نام بیمارستان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۸ به بیمارستان ۱۷ شهریور و در ابتدا از ۳۰ تخت به ۱۰۰ تخت و سپس به ۲۰۰ تخت تغییر پیدا کرد.

حدود ۵۰ سال بعد از شروع به کار این بیمارستان می‌گذشت که اتفاق ناگواری بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را به کُما فرو برد. ساعت چهار بامداد روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ برای مردم دشتستان قصله‌ای بسیار تلخ رقم خورد و متاسفانه به علت اتصال برق در یکی از بخش‌های بیمارستان ۱۷ شهریور، اولین بیمارستان دولتی این شهرستان در آتش می‌سوزد. متاسفانه بر اثر این حادثه ۱۴ نفر در بیمارستان مصدوم شدند.

بار درمانی دشتستان بر دوش بیمارستان شهید گنجی

در حال حاضر یمارستان شهید صادق گنجی به عنوان تنها بیمارستان دولتی این شهرستان محسوب می‌شود که با توجه به جمعیت زیاد و همچنین کمبود امکانات به خوبی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم باشد، و در شرایط حاد کرونایی کشور نیز باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم شد. 

یکی از همراهان بیماری که در بیمارستان شهید گنجی بستری است در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: در آستانه ۷ سالگی آتش سوزی بیمارستان ۱۷ شهریور هستیم و اما کماکان از بهره برداری آن خبری نیست و حجم مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان شهید گنجی در ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. 

این همراه بیمار ادامه می‌دهد: بارها مشاهده شده است که پس از ازدحام بیماران به بیمارستان و کمبود منابع انسانی چالش‌ها و مشکلاتی رخ می‌دهد و ما از مسئولین امر انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان بیمارستان ۱۷ شهریور را تکمیل نمایند. 

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: بیمارستان ۱۷ شهریور یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود زیرا این شهرستان تنها یک بیمارستان دارد که با توجه به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری و همچنین جمعیت ۲۰۰ هزار نفری مهاجر، در خدمات دهی چالش‌هایی ایجاد می‌شود و باعث کاهش کیفیت خدمات می‌گردد. 

وی عنوان کرد: سرانه تخت‌های ییمارستانی شهرستان نسبت به متوسط ملی خیلی پایین‌تر است و با ساخت و عملیاتی شدن بیمارستان ۱۸۰ تخته خوابی ۱۷ شهریور سطح و کیفیت حوزه درمان شهرستان ارتقا قابل توجهی را خواهد داشت. 

فرماندار دشتستان با بیان اینکه در حال حاضر فاز یک پروژه پس از وقفه‌ای با پیگیری‌های صورت گرفته در حال ساخت است، گفت: اعتبار تکمیلی فاز یک که مربوط به اسکلت می‌باشد، تخصیص پیدا کرده است اما متاسفانه شرکتی که کار می‌کند خیلی قوی نیست و سرعت اجرای آن کم است و دو بلوک اسکلت نیز تمام شده و اسکلت بلوک‌سوم نیز ۷۰ در صد پیشرفت دارد.

ساخت بیمارستان با تأمین اعتبار ۲ سال زمان می‌برد

وی افزود: برای فاز دوم پروژه نیز به زودی اعتبار تکمیلی آن مصوب می‌شود و پیمانکار جدیدی کار را آغاز خواهد کرد. فرایند ساخت و تکمیل و تجهیز بیمارستان اگر تأمین اعتبار شود حداقل دو سال زمان می‌برد.

محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان یک بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی می‌باشد که در سفر اول هیات دولت در سال گذشته به استان، ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شد. 

۱۵۰ میلیارد برای ساخت بیمارستان

پاپری زارعی با بیان اینکه سلامت مردم از اصلی ترین اولویت ما محسوب می شود‌، گفت: بر اساس مصوبات سفر اول ۷۵ میلیارد تومان از منابع عمومی دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور و ۷۵ میلیارد تومان نیز از منابع وزارت بهداشت برای این پروژه مهم پیش بینی شد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از تخصیص ۷۵ میلیارد تومان از مصوبه سفر اول خبر داد و افزود: در سفر پیش رو رئیس جمهور به استان به دنبال اخذ اعتبارات بیشتر جهت شتاب دهی به پروژه می‌باشیم.

به گزارش فارس، سهل انگاری صورت گرفته در سال های گذشته نسبت به وضعیت درمانی و بهداشتی باعث شده است مردم از خدمات مطلوب بهره‌مند نشوند و اتفاقی همچون کرونا نیز نقاط ضعف بخش درمانی دشتستان را نمایان ساخت. 

انتظار می رود با توجه به حضور رئیس جمهور در روز جمعه ۱۲ اسفند ماه به شهرستان دشتستان، این پروژه نیمه کاره در اولویت دولت سیزدهم قرار بگیرد و کام مردم در حوزه درمان و سلامت شیرین شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058495

مهمترین اخبار ایران و جهان: