نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 14:34

مولدسازی یک فرصت بی نظیر برای توسعه است

قزوین- استاندار قزوین گفت: قانون مولدسازی یک طرح فوق‌العاده برای توسعه استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که صبح شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: موضوع مولدسازی فرصت بی‌نظیری است که قانونگذار در اختیار دولت قرار داده و باید با برنامه ریزی و شناسایی دقیق ساختمان‌ها و اماکن دولتی که کارایی ندارند بتوانیم از این موقعیت بهره ببریم.

استاندار قزوین ادامه داد: با قانون مولدسازی بسیاری از املاک دولتی از بی‌برنامگی خارج می‌شوند و این بناها با کاربردی جدید به نفع مردم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که برخی از ادارات دولتی برای پیوستن به طرح مولد سازی و معرفی املاک خود مقاومت دارند گفت: برخی از مدیران تصور می‌کنند از دست دادن دارایی اداره ضعف مدیریتی محسوب می‌شود اما این طرح تنها فروش نیست و مشارکت بخش خصوصی در افزایش بهره وری نیز محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: نباید به موضوع تنها به صورت رفع تکلیف نگاه کنیم بلکه باید نیازهای استان شناسایی و با یک نگاه توسعه‌ای اولویت‌ها برای فرصت سازی و سپس درآمدزایی در نظر گرفته شود.

اعلایی گفت: گاهی اوقات تصمیم‌گیری انجام می‌شود ولی به نتیجه نمی‌رسد برای مثال واگذاری بخشی از زمین‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به بخش خصوصی در همین مسئله جای می‌گیرد که هم اکنون هم دانشگاه و هم بخش خصوصی خریدار با مشکل و نارضایتی مواجه شده‌اند و موضوع هم اکنون در موجی از حاشیه‌ها قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این مسئله که در استان و در شهرستان‌ها باید کمیته شناسایی دارایی‌ها تشکیل شود بیان کرد: باید با تمام توان پای کار بیاییم و مشارکت با بخش خصوصی و گاهی تهاتر را فرصت فوق‌العاده‌ای برای رشد و سپس کسب درآمد در نظر بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1071907

مهمترین اخبار ایران و جهان: