نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 22:31

تجهیزات فرسوده زیرساختی مسیر انتقال آب به همدان در حال تعویض است

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه برخی از شیرآلات و تجهیزات زیرساختی در طول مسیر انتقال دچار فرسودگی شده و نیازمند تعویض است که این امر، در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد جمعه در بازدید از بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه مهاجران بیان کرد: تصفیه‌خانه مهاجران ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای تصفیه و انتقال آب فراهم است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های مسئولان ذی‌ربط در حال حاضر این تصفیه‌خانه امکان تصفیه ۹۰۰ لیتر بر ثانیه را دارد؛ گفت: از هفته آینده این ۹۰۰ لیتر بر ثانیه، قابل انتقال به شبکه است و در گام اول می‌تواند رفع کننده نیاز آب شهر باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نصب تجهیزات و اقدامات مورد نیاز برای تصفیه ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه انجام شده است؛ اضافه کرد: ۲۰ درصد باقیمانده برای تکمیل این پروژه امور مربوط به نماکاری، کف‌سازی و محوطه‌کاری‌ها است که به سرعت در حال پیگیری و انجام است.

این مسئول در ادامه، خاطرنشان کرد: برخی از شیرآلات و تجهیزات زیرساختی در طول مسیر انتقال دچار فرسودگی شده و نیازمند تعویض است که در حال انجام است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه با انتقال ۹۰۰ لیتر بر ثانیه، مشکلی در تأمین آب شرب همدان نداریم، تصریح کرد: لازم است شهروندان محترم نهایت صرفه‌جویی به ویژه در ایام پایانی سال که کار نظافت و شستشو را انجام می‌دهند را داشته باشند.

استاندار همدان تصریح کرد: با نهایت دقت و صرفه‌جویی در تلاش هستیم ذخایر آبی را حفظ کنیم و با استفاده درست و بهینه منابع، در تابستان پیش‌رو با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی تاکید کرد: در بحث تأمین آب از ایجاد چاه‌های پدافندی غفلت نکردیم و با تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070651

مهمترین اخبار ایران و جهان: