نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 14:25

کاهش 40درصدی درآمد توییتر در آخرین ماه میلادی

وال استریت ژورنال گزارش داد که درآمد توییتر در ماه دسامبر حدود 40 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که درآمد توییتر در ماه دسامبر(10 آذر تا 10 دی) حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک مسئولیت این شرکت را در 27 اکتبر(5آبان) بر عهده گرفت و بعد از آن چندین تبلیغ کننده هزینه تبلیغات خود را در این پلتفرم کاهش دادند که بر اساس داده های Standard Media Index منجر به کاهش 71درصدی هزینه تبلیغات توییتر در ماه دسامبر شد.

ماسک که در ماه آذر درباره احتمال ورشکستگی توییتر هشدار داده بود، یک ماه بعد گفت که این شرکت در مسیری قرار دارد که در سال 2023 تقریباً به میزان قابل توجهی جریان نقدی برسد. توییتر در ماه ژانویه اولین سود وامی که ایلان ماسک برای خرید این پلتفرم از بانک گرفته بود را پرداخت کرد.

این پلتفرم برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی دست به اخراج های گسترده زده است که عده ای معتقدند همین اخراج ها باعث ایجاد قطعی گسترده اخیر توییتر شد. زیرا نیروی متخصصی که جلوی این مشکل را می گرفت اکنون در شرکت حضور نداشت. ماسک در جلسه ای با کارمندان خود ادعا کرده بود که توییتر اکنون فعالانه برای موقعیت هایی در زمینه مهندسی و فروش استخدام خواهد داشت؛ او همچنین از کارکنان خواست تا نامزدهای احتمالی را معرفی کنند. با این حال، او هر از چند گاهی کارکنان خود را اخراج می کند.

از طرفی دیگر خبرها حاکی از این است که برخی از شرکت های فناوری از جمله توییتر برای افزایش درآمد اقدام به ارائه پولی خدمات خود کرده اند این پلتفرم نیز علامت تأیید آبی را به عنوان یک گزینه قابل خرید عرضه کرد و منجر به آشفتگی برای عده ای از کاربرانش شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071951

مهمترین اخبار ایران و جهان: