نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 16:00

سن طلایی تشخیص اختلال اوتیسم ۱۸ تا ۲۴ ماه است

ساری- معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با بیان این که سن طلایی تشخیص اختلال طیف اوتیسم ۱۸ تا ۲۴ ماه است، گفت: بهزیستی در حال حاضر به ۲۵۰ فرد مبتلا به اوتیسم خدمات رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خامه ور ظهر دوشنبه در تور رسانه‌ای اداره کل بهزیستی استان مازندران با موضوع معرفی مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه معاونت توانبخشی به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌دهد، گفت: در استان مازندران ۵ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی مبتلایان به اختلال طیف اتیسم در شهرهای ساری، آمل، چالوس و بابل فعالیت می‌کنند و بهزیستی استان در حال بررسی پرونده‌های متقاضیان برای صدور مجوز این مراکز در شهرستان‌های شرق و غرب استان است.

وی با بیان اینکه این مراکز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ آماده ارائه خدمات به جامعه هدف می‌باشند، افزود: دروازه ورود هر فرد برای دریافت خدمات توانبخشی، کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت هر شهرستان در سطح استان می‌باشد که پس از تأیید به یکی از مراکز برای دریافت خدمات ارجاع داده می‌شوند.

دکتر خامه ور با تاکید بر اینکه کارکنان تخصصی این مراکز در دوره‌های آموزشی سازمان بهزیستی کشور شرکت و گواهی دریافت کردند، ادامه داد: در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، مشاوره روانشناختی به خانواده‌ها ارائه می‌شود و افراد متخصصی که در این مراکز خدمات ارائه می‌دهند؛ کار درمانگر، گفتاردرمانگر و مددکار اجتماعی می‌باشند و تشخیص این اختلال نیز به عهده پزشک فوق تخصص روانپزشکی اطفال است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران با بیان اینکه در این مراکز افراد ۲ تا ۱۵ سال پذیرش می‌شوند، گفت: بهزیستی استان در حال حاضر به ۲۵۰ نفر از این افراد خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

وی سن طلایی تشخیص اختلال طیف اوتیسم را ۱۸ تا ۲۴ ماه دانست و بیان کرد: با تشخیص و مداخلات بهنگام می‌توان عملکرد آنان را افزایش داد بنابراین خانواده‌ها باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090795

مهمترین اخبار ایران و جهان: