نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 17:12

آمادگی ۴۵۰ تیم امدادی اورژانس کرمانشاه در چهارشنبه سوری

کرمانشاه- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی ۴۵۰ تیم امدادی اورژانس کرمانشاه در چهارشنبه سوری خبر داد.

مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله در شب چهارشنبه سوری در اثر انفجار مواد محترقه شاهد اتفاقات ناخوشایند و مصدومیت ناشی از این مراسم هستیم نیروهای اورژانس در شب چهارشنبه در حالت آماده باش قرار دارند.

وی افزود: تعداد ۴۵۰ نیروی اورژانس برای شب چهارشنبه سوری به مناسبت مراسم چهارشنبه‌سوری در آماده باش ویژه قرار گرفته‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ستاد راهبری، تصریح کرد: علاوه بر این آمادگی بیمارستان‌های مخصوص حوادث سوختگی شامل بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان گلستان و بیمارستان طالقانی را خواهیم داشت که در صورت نیاز از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها نیز استفاده خواهد شد.

قلعه سفیدی با تاکید بر استقرار پایگاه‌های اورژانس در نقاط مشخص شده در شهر، ادامه داد: آمادگی تمامی آمبولانس‌ها و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس صورت گرفته تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۱۲۵ مورد دچار حادثه سوختگی در کرمانشاه گزارش شده که از این تعداد ۲۶ نفر خانم و ۹۹ نفر آقا بودند که اکثر آسیب‌های وارد شده از ناحیه دست و چشم بوده و طبق آمار و بررسی‌های انجام شده حدود ۳۵ درصد از آسیب‌ها در سال‌های اخیر مربوط به دست بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در نخستین واقعه از تبعات نزدیکی ایام چهارشنبه سوری در چند روز گذشته انفجار مواد محترقه باعث قطع عضو نوجوان روانسری از مچ هر ۲ دست شد.

قلعه سفیدی با تاکید و توصیه به اولیا و همشهریان برای مراقبت‌های ویژه، متذکر شد: حدالامکان خرید مواد محترقه از مکان‌های مجاز و موادهای کم خطر تهیه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای روشن کردن آتش از احتراق گسترده خود داری شود، گفت: از روشن کردن آتش‌های بزرگی که خاموش کردن آنها کار سختی است خود داری شود و از پرت کردن مواد محترقه، اسپری و بطری شیشه در داخل آتش به شدت خود داری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092851

مهمترین اخبار ایران و جهان: