نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 16:01

ثبت‌جهانی چهار عنصر فرهنگی در یونسکو بهترین فرصت برای مبارزه با ایران هراسی است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی در یونسکو و حضور مسئولان ایرانی در عرصه های جهانی را بهترین فرصت برای مبارزه با ایران هراسی و تبلیغات کذب علیه ایران دانست.

سید علی یزدی‌خواه، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،  با اشاره به ثبت جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی در یونسکو با بیان این که میراث ملموس و ناملموس و ثبت آن ها در حوزه های بین المللی نشان از تمدن کهن ایرانیان دارد، گفت: ثبت جهانی آثار متعدد کشور نشان از ریشه دار بودن ملت، فرهیختگی ایرانیان و توسعه تمدن ما در ابعاد تمدن های جهانی دارد.

او با بیان این که ثبت جهانی میراث ملموس و ناملموس ایران نشانگر مبدع و آغازگر بودن ملت است، افزود: خلق آثار میراث فرهنگی، تجربه مشترک کشورهاست، اما متون تاریخی گواه آن است که ایرانیان همواره مبدع بوده‌اند واز طریق جهانی شدن این میراث دیگران هم می‌توانند از برکات آثار ملموس و ناملموس ما بهره برداری و مشابه سازی و از آن ها الگوبرداری کنند.

یزدی خواه همچنین با بیان این که ایرانیان دارای سابقه تمدن کهن هفت هزارساله در پهنه گیتی هستند، ادامه داد: حضور در مجامع بین المللی و به ثبت رسانیدن مولفه های این تمدن کهن منجر به نمایش چهره منور ایران در عرصه های جهانی می‌شود و از این بابت اقدامی ارزشمند و متعالی به حساب می‌آید.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور دکتر دارابی و دیگر معاونان وزارت میراث‌فرهنگی کشور در عرصه‌های جهانی نظیر نشست کمیته بین ‌دولت ‌ها برای پاسداری از میراث‌ فرهنگی ناملموس تبلیغات منفی و کذب استکبار جهانی علیه ایران و ایرانی را خنثی می کند، تأکید کرد: استکبار جهانی در تبلیغات دروغین خود ایرانیان را مردمانی غیر متمدن نشان می‌دهند اما این درحالی است که می توانیم در تمام عرصه های جهانی تمدن غرب را به محاجه بکشانیم.

این نماینده مجلس همچنین با بیان این که استکبار جهانی و کشورهای غربی دارای سابقه ای بسیار کوتاه تر از ایران و تاریخی آغشته به ظلم و استعمار هستند، افزود: در چنین شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران هرچه حضوری پر رنگ تر در عرصه های جهانی داشته باشد، می تواند حقیقت را بیشتر به جهانیان نشان بدهد. 
انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 899551

مهمترین اخبار ایران و جهان: