نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 19:43

جاده خلخال به اسالم حادثه آفرید/فوت ۲ نفر بر اثر سقوط به دره

خلخال- فرمانده پلیس راه خلخال - زنجان گفت: سقوط خودرو به دره اطراف محور ارتباطی کوهستانی خلخال به اسالم در بامداد امروز حادثه آفرید.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نجات حمزه عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بکارگیری از روش دپوی خاک به جای نصب گاردریل در پرتگاه‌های کنار جاده‌های خلخال از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عامل بازدارنده از سقوط خودروها به دره‌های اطراف نیست، اظهار کرد: سقوط خودرو به دره اطراف محور ارتباطی کوهستانی خلخال به اسالم در بامداد امروز حادثه آفرید.

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری سمند با چهار سرنشین به علت لغزندگی جاده به دره‌های اطراف جاده سقوط کرد که منجر به جان باختن ۲ نفر از سرنشینان این خودرو شد.

فرمانده پلیس راه خلخال - زنجان بیان کرد: ۵۰ درصد از علت وقوع این حادثه تخطی راننده از سرعت مطمئنه بر روی جاده یخ زده و لغزنده بوده و ۵۰ درصد آن نیز خطای راه و فقدان گاردریل و حفاظ و امکانات ایمنی راه است.

سرهنگ حمزه بیان کرد: با وجود تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر مستقر در راهدارخانه الماس برای نجات جان مصدومان این حادثه، به علت شدت جراحات وارده ۲ نفر از مصدومین حادثه پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی خلخال فوت کردند و ۲ نفر دیگر نیز با تلاش کادر درمانی بیمارستان از مرگ نجات یافتند.

وی با بیان اینکه بارها در رابطه با خطرخیز بودن جاده خلخال به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هشدار داده شده است افزود: در بسیاری از موارد علت وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت و یا جرحی در راه‌های خلخال ناشی از پایین بودن سطح ایمنی راه‌ها از جمله وجود پرتگاه‌های خطرساز در کنار جاده و راه‌های فاقد حفاظ، گاردریل علائم ایمنی بازدارنده، پیچ‌های خطرناک و عرض کم محورهای ارتباطی بین‌شهری و روستایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933707

مهمترین اخبار ایران و جهان: