نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 16:06

اولین تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی در اردبیل تشکیل شد

اردبیل- سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: اولین تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی با هدف تسهیل و رونق گردشگری در اردبیل تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نجار قابل پیش از ظهر شنبه در آئین شکل‌گیری تشکل حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با بیان اینکه استان اردبیل از استان‌های موفق در حوزه ایجاد تعامل، انسجام و همبستگی بین تشکل‌های حرفه‌ای مختلف بوده است، اظهار کرد: اولین تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی با هدف تسهیل و رونق گردشگری در اردبیل تشکیل شد.

وی افزود: پیش از این انجمن صنفی دفاتر زیر نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کرد که از امروز تشکل حرفه ای دفاتر فعالیت خواهد کرد که شامل ۶۵ نفر عضو است و در این انتخابات پنج نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و یک نفر به عنوان بازرس تشکل انتخاب شدند.

سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل بیان کرد: با شکل گرفتن این تشکل حرفه‌ای زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امکان حمایت و ارائه امتیازاتی برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از سوی وزارتخانه بیشتر میسر می‌شود و موجب رونق فعالیت دفاتر خواهد شد.

نجار قابل ادامه داد:: راه‌اندازی نخستین خانه تشکل‌های حرفه‌ای گامی بزرگ در راستای توسعه گردشگری استان و ایفای نقشی مؤثر برای هم‌افزایی و تأثیرگذاری بیشتر تشکل‌ها است.

وی نبود انسجام لازم را از جمله مشکلات تشکل‌ها دانست و افزود: برای حل مشکلات نیاز به زبان مشترک داریم که در استان اردبیل در این زمینه اقدامات مطلوب و تأثیرگذاری انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930751

مهمترین اخبار ایران و جهان: