نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 12:38

پیشرفت ۹۰ درصدی دانشکده جدید دندانپزشکی کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود فضای آموزشی از پیشرفت ۹۰ درصدی دانشکده جدید دندانپزشکی کرمانشاه خبر داد.

حمیدرضا مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشکده جدید دندانپزشکی کرمانشاه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح این دانشکده بیش از ۹۰ درصد نیازهای آموزشی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مرتفع می‌شود.

وی افزود: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۸۷ تأسیس و یک سال بعد ۳۱ دانشجو در رشته دکترای عمومی دندانپزشکی پذیرش شدند و اولین دوره پذیرش دانشجو در دانشکده آغاز شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر با گذشت ۱۴ سال از فعالیت دانشکده ۵۶۳ دانشجو در این دانشکده مشغول فعالیت هستند و تاکنون ۶ دوره دکترای عمومی دندانپزشکی از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند و ۴۸ استاد نیز در این دانشکده به عنوان عضو هیأت علمی فعالیت دارند.

مظفری بیان کرد: از مجموع دانشجویان فعلی دانشکده حدود ۱۰۰ دانشجو دانشجوی بین الملل بوده که عمدتاً از کشور عراق هستند و ۱۰۰ نفر دانشجوی مستر هستند که در خارج از کشور تحصیل کرده و برای تکمیل تحصیلات خود در دانشکده مشغول تحصیل هستند و مابقی هم از طریق آزمون سراسری جذب شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه درمانی عملکرد خوبی داریم و در حال حاضر سه کلینیک ویژه در محیط دانشکده فعال است و در این سه کلینیک ۹ خدمت تخصصی حوزه دندانپزشکی ارائه می‌شود و روزانه ۳۰۰ بیمار در این مراکز پذیرش می‌شوند و تعرفه خدمات در این سه کلینیک به صورت دولتی است و مردم می‌توانند برای انجام کارهای دندانپزشکی از جمله عصب کشی، ارتودنسی و … مراجعه داشته باشند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه گفت: در ارزیابی پنج ساله حوزه پژوهشی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور در حال حاضر در میان ۶۳ دانشکده دندانپزشکی کشور در رتبه ششم قرار داریم و هم اکنون مشکل اصلی دانشکده دندانپزشکی کمبود فضای فیزیکی است و ۵۶۳ دانشجو در زیربنای حدود ۲ هزار مترمربع مشغول تحصیل هستند که فضای کمی محسوب می‌شود.

مظفری عنوان کرد: در راستای رفع این مشکل از ۱۰ سال پیش ساخت یک دانشکده دندانپزشکی در محوطه پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شده که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر اخیر هیأت دولت به استان اعتبار خوبی برای پروژه لحاظ شده و قرار است این پروژه طرف ماه‌های آتی به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با اعتبارات این سفر تجهیزات نو هم برای این دانشکده جدید خریداری شود تا زمینه آموزش دانشجویان بیشتری فراهم شود و سالانه ۱۰۰ دانشجوی جدید در دانشکده پذیرش داریم و این درحالی است که فضای موجود برای پذیرش سالانه ۳۰ دانشجو جدید مهیا است که با راه اندازی دانشکده جدید این مشکلات رفع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889851

مهمترین اخبار ایران و جهان: