نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 17:52

بیماران خاص و صعب‌العلاج به سامانه شهروندی مراجعه کنند/ پرداخت اکثر هزینه‌ها توسط بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با تعریف بیماری و نشان‌دار شدن بیمار در سامانه، اغلب هزینه‌های این بیماران حتی در بخش خصوصی به عهده سازمان بیمه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید خلیل‌اللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، لازم است اکنون بیماران مرتبط نسبت به نشان‌دار کردن بیماری خود از طریق سامانه شهروندی اقدام کنند.

وی افزود: با تعریف بیماری و نشان‌دار شدن بیمار  در سامانه، اغلب هزینه‌های این بیماران حتی در بخش خصوصی به عهده سازمان بیمه خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با الزامی شمردن داشتن یکی از بیمه‌های پایه توسط بیمار، عنوان کرد: مزایای این صندوق مازاد بر تعهدات بیمه پایه و تکمیلی است.

خلیل‌اللهی ادامه داد: فعلا بسته خدمتی ۹ نوع بیماری در سامانه‌های الکترونیکی تعریف شده و ۲۷ بیماری در دست اقدام بوده و در نهایت ۴۴ نوع بیماری در سامانه‌ها تعریف خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت خارج از شمول ضوابط برای ۱۰۷ نوع بیماری تصریح کرد: سقف پرداخت به مشمولان ۵۰میلیون تومان در سال و حداکثر ۹۵درصد صورت‌حساب پرداختی بیمار را شامل خواهد شد و بیماران می توانند با ارائه مستندات به اداره‌کل بیمه سلامت، هزینه خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: برای ایجاد این صندوق ۵هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و همچنین ۲هزار میلیارد تومان نیز برای تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 906751

مهمترین اخبار ایران و جهان: