سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طراحی و ساخت مدارس چند ساحتی در راستای تربیت متوازن دانش آموزان منطبق بر ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دارد.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خانمحمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه شورای معاونان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تسلیت ایام فاطمیه(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) بانوی مجاهدی بود که در طول زندگی خود در مسیر جهاد و مبارزه قرار داشت و ما به عنوان رهروان مکتب اهل بیت(ع) باید سبک و سیره ایشان به خصوص رویکرد جهادی را در تمامی جوانب زندگی خود به خصوص بر حسب تکلیف در تحقق مأموریتهای سازمان نوسازی مدارس کشور در پیش بگیریم.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت متربیان صالح آراسته به مراتبی از حیات طیبه تأکید شده است، تصریح کرد: باید مؤلفههایی چون جهادگر، تلاشگر، خلاق و کارآفرین، سالم و بانشاط، مشارکتجو را برای تربیت انسان صالح مورد تأکید قرار دهیم.
خان محمدی ضمن تأکید بر پرهیز از شتاب زدگی در اجرای امور بدون تدبیر در روشها، افزود: طراحی و ساخت مدارس چند ساحتی با هدفگذاری تربیت متوازن دانشآموزان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترسیم شده و آن را در دستورکار قرار دادهایم و باید با بهرهگیری از زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری نسبت به توسعه مدارس و محیطهای یادگیری متناسب با نیاز روز و کارآمد اقدام کنیم.
وی با اشاره به مأموریت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ساخت مدارس متناسب با معماری ایرانی، خاطرنشان کرد: باید روند را به گونهای مدیریت کنیم تا ساخت مدارس بزرگ مقیاس متناسب با زیست بوم جدید و فناوریهای دانش بنیان، ملهم از تمدن عمیق و پر افتخار ایران متناسب با معماری اصیل ایرانی- اسلامی باشد.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر تکمیل پروژههای نیمه کاره به ویژه پروژههای خیرساز و همچنین ضرورت مکانیابی مدارس براساس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی تصریح کرد: باید از کلنگ زنی پروژههایی که پیوست مالی معین و مشخصی ندارند، پرهیز کرد و تعهدات جدید را در صورتی که بتوانیم در زمانبندی دقیق تحویل دهیم، آغاز کنیم.
پایان پیام/