نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 18:27

اشتغال ۱۰۰ درصدی بانوان زندانی بجنورد

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از اشتغال ۱۰۰ درصدی بانوان زندانی در بجنورد خبر داد و گفت: این امر در ارتقای شاخص‌های امنیتی زندان بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح شنبه در حاشیه بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بجنورد اظهار کرد: ۱۰۰ درصد بانوان در این زندان، شاغل هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: در نتیجه تدابیر و تمهیدات برقرار شده در مجموعه زندان‌های استان خوشبختانه در حال حاضر تمامی بانوان بند نسوان در کارگاه‌های داخلی و یا صنایع طرف قرارداد در بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

وی از تسهیل زمینه‌های اصلاح و تربیت مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تأمین معیشت خانواده‌های زندانیان به عنوان اهداف به‌کارگیری مددجویان در کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال زایی نام برد.

براتی زاده بیان کرد: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقا و بهبود شاخص‌های امنیتی در محیط زندان دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای برقراری زمینه‌های فروش تولیدات مددجویان علاوه بر جلب حمایت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بعلاوه بانک‌ها در این حوزه، نمایشگاه‌هایی نیز به منظور امکان پذیری عرضه این نوع محصولات پیش بینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916351

مهمترین اخبار ایران و جهان: