نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 12:27

فلاح: قاسمپور سوپرمن نیست و جنگ نابرابری با اسنایدر داشت/ با ارنج بهتر می‌توانستیم قهرمان شویم

کارشناس کشتی گفت: کامران قاسمپور جنگ نابرابری با اسنایدر داشت و شاید با ارنج بهتر می‌توانستیم قهرمان جام جهانی شویم.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی اظهار داشت: این را باید در نظر بگیریم که جام جهانی با المپیک و قهرمانی جهان فرق دارد و تیم‌ها با چشم یک مسابقه تدارکاتی نه چندان مهم به آن نگاه می‌کنند. اینکه ما در این رقابت‌ها از نفرات جوان‌ترمان استفاده کردیم، کار قشنگی است و به آنها میدان دادیم که خودشان را نشان دهند. هر چقدر حضور این جوان‌ترها در مسابقات بیشتر باشد، پشتوانه خوبی برای تیم ملی هستند. در مجموع تلفیق جوانترها و با تجربه‌ها کار خوبی بود و بچه‌ها هم در حد خودشان خوب کشتی گرفتند. به نظر من جوانترها از این رقابت‌ها تجربه خوبی کسب کردند.

وی در مورد شکست جردن باروز در این رقابت‌ها برای اولین‌بار توسط یک ایرانی گفت: همیشه رقابت‌های سختی را با آمریکایی‌ها در کشتی داشتیم و آنها هم نفرات خوبی دارند. سوادکوهی هم کشتی خوبی گرفت، اما به هر حال ما باید جردن باروز 34، 35 ساله را شکست می‌دادیم. به هر حال او هم سنش بالا رفته است، نباید منتظر باشیم که خودش شکست بخورد. اگر او را شکست نمی‌دادیم، بد بود.

کارشناس کشتی در مورد شکست کامران قاسمپور مقابل اسنایدر گفت: به نظر من ارنجی که کادرفنی تیم ملی چیده بود، در مورد کامران اشتباه بود. او باید در همان وزن 92 کیلو کشتی می‌گرفت. این جنگ نابرابری بود. کشتی گیر ما در لیگ 85 هم کشتی گرفته بود. شاید اگر او در وزن 92 کیلو کشتی می‌گرفت، می‌توانست برنده شود و ما هم شانس‌مان برای قهرمانی بیشتر باشد.

 

فلاح در مورد اینکه به نظر شما چرا این تصمیم گرفته شده است، گفت: من فکر می‌کنم کادرفنی این تصور را داشت که قاسمپور می‌تواند در 97 کیلو هم به پیروزی برسد. چه بسا تصورشان این است که کامران سوپرمن است!

وی در پایان عنوان کرد: باز هم تأکید می‌کنم باید به جوان‌تر فرصت داده شود، حتی اگر نتیجه نگیرند.  به نظر من اگر با همین بچه‌ها به آسیایی هم برویم، می‌توانیم آنها را برای رقابت‌های مهم قهرمانی جهانی و المپیک آماده کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 905907

مهمترین اخبار ایران و جهان: