نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 10:19

تکنولوژی دانش بنیان‌ می‌تواند مشکل قطارهای پرسرعت را برطرف کند

یک کارشناس اقتصادی درباره وضعیت ریل سازی گفت: تکنولوژی دانش بنیان‌ می‌تواند مشکل قطارهای پرسرعت رابرطرف ساخته و در بخش قطارهای پرسرعت ریلی و لوکوموتیو خودکفا باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در حال حاضر بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و این شرکت‌ها هر کدام می‌توانند کمی بر وضعیت ریلی باشند.

این دانش بنیان‌ها می‌توانند با خودکفایی و بومی سازی مشکلات راه را برطرف سازند و کمکی بر وزارت راه و شهرسازی باشند البته بودجه هم برای این امر لازم است.

خودکفایی در بخش راه و شهرسازی

امیرواعظ آشتیانی، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت جاده سازی در کشور به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه در بحث جاده سازی و سد سازی ایران به خودکفایی رسیده است و در این حوزه بخش خصوصی و متخصصین می‌توانند به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند و پروژه‌های نیمه تمام را تمام سازند.

وی در ادامه اظهارداشت: با مدیریت دقیق و نظارت می‌توان پروژه‌های عمرانی را به دست متخصصان ایرانی سپرد چرا که در کشور متخصصین برای این حوزه حضور دارند و همچنین تکنولوژی در بخش ریلی و جاده‌ای در کشور است با توجه به اینکه می‌توان با بومی سازی برخی مشکلات را برطرف ساخت.

بومی سازی ریلی

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای بومی سازی نیاز به یک مدیریت و بودجه کافی برای این وزارتخانه است تا مشکلات راه برطرف شود.

امیر واعظ آشتیانی در ادامه از راهکار حل برای پروژه‌های نیمه تمام گفت: دانش بنیان‌ها می‌توانند در بخش تولید ریلی و ترانزیتی کمکی بر وزارت راه و شهرسازی باشند با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارهای تاکید کردند که تولید دانش را در همه کارهای افزایش دهیم و توجه ویژه به دانش بنیان‌ها داشته باشیم چرا که تکنولوژی دانش بنیان‌حتی می‌تواند مشکل قطارهای پرسرعت را نیز برطرف سازد و در بخش قطارهای پرسرعت هم ریلی و هم لوکوموتیو خودکفا باشیم.

این اقتصاددان در پایان اظهار داشت: ما باید مانند لهستان عمل کنیم لهستان نه معدن دارد و نه نفت ولی ازدانش خود برای خودکفایی استفاده کرده و موفق نیز گردیده است ایران هم می‌تواند رد بخش ریلی از دانش خود استفاده کند و موفقیتی کسب کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905607

مهمترین اخبار ایران و جهان: