نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:31

مازندران بارانداز محصولات کشاورزی است/ تسهیل در سرمایه گذاری

ساری- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که این استان بارانداز محصولات کشاورزی گفت: سالانه محصولات مختلفی در استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری ظهر دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان اظهار کرد: امروزه در دنیا برای تولید کشاورزی، صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان یک اصل مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دنیا مواد غذایی خام معنایی ندارد و صنایع تبدیلی و تکمیلی جایگاه به سزایی برای ارتقا ارزش افزوده محصول دارد.

جعفری اظهار کرد: مازندران بارانداز محصولات کشاورزی کشور است و تولیدکننده کلان مرغ، برنج و مرکبات مازندران است و به همین منظور صنایع تبدیلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با توجه به پتانسیل بالای حوزه صنایع تبدیلی که در بخش کشاورزی مازندران وجود دارد باید صدور مجوز الکترونیک به درستی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۲۳۰ شالیکوبی در استان داریم که کار تبدیل شالی را انجام می‌دهند که این شالیکوبی ها فقط سه ماه فعالیت می‌کنند.

جعفری ادامه داد: ۱۵ هزار اشتغال مستقیم و صدهزار اشتغال غیرمستقیم در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی بخش کشاورزی انجام می‌شود و صدور مجوز و سرمایه گذاری در استان را تسهیل خواهیم کرد.

در این مراسم حمیدرضا شهابیان به عنوان سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936251

مهمترین اخبار ایران و جهان: