نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 18:19

پرداخت تسهیلات اشتغالزا به بهبود یافتگان مواد مخدر در لرستان

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پرداخت تسهیلات بانکی به بهبود یافتگان مواد مخدر این استان برای راه‌اندازی کسب و کار برای خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه نظارت بر مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: در این نشست در خصوص توجه جدی به بحث آموزش‌ها، اسکان معتادان متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز راه اندازی شده در سطح استان تاکید شد.

وی، استفاده از ظرفیت‌های خوب خیرین و توجه به بحث درمان و بهبودی معتادان، اعطای تسهیلات بانکی به بهبود یافتگان برای راه اندازی یک کسب و کار، صدور گواهی آموزش برای معتادان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی، کسب صدور پروانه و صیانت از حریم خصوصی معتادان به منظور ایجاد بسترهای اشتغال پایدار برای معتادان بهبود یافته را از دیگر محورهای این جلسه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین، ریشه یابی علت‌های گرایش افراد به اعتیاد، برگزاری کارگاه‌های مؤثر و اثر بخش برای معتادین، استفاده از ظرفیت‌های خوب خیرین برای کمک مالی به معتادین و خانواده‌های آنها، استفاده از گروه‌های جهادی و تیم‌های درمانی به منظور کمک به معتادان نیازمند به دریافت خدمات سلامت، توجه به مباحث فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در جامعه با نگاه حمایتی و دستگیری از معتادان متجاهر را از جمله پیشنهادات و مباحث این نشست عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920451

مهمترین اخبار ایران و جهان: