نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 12:23

دو دستاورد جدید نظامی اخیر پیام روشنی به دشمنان بود

ارتقای خیره کننده سامانه باور ۳۷۳ به عنوان پدافند دوربرد و نیز اعلام رسیدن کشورمان به دانش ساخت موشک های هایپر سونیک دو دستاورد نظامی خیره کننده ای بود که پیام روشنی به دشمنان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جهانگیر حاجی زاده از فعالان رسانه ای هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان «پیام روشن دو دستاورد جدید نظامی ایران» آورده است:

دو دستاورد اخیر نیروهای مسلح کشورمان در تقویت اساسی سامانه باور ۳۷۳ و رساندن برد عملیاتی این سامانه پدافند هوایی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر با قابلیت شلیک موشک های تولید شده در داخل با نام صیاد 4b که قادر است اهدافی را در بیش از ۳۰۰ کیلومتر و بیش از ۳۰ کیلومتر ارتفاع منهدم کند و نیز اعلام خبر ساخت موشک های هایپر سونیک در کشورمان از سوی سردار حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه پیام روشنی به نیروهای فرامنطقه ای و برخی کشورهای منطقه بود که هر چقدر آنها در تلاش برای بدست آوردن قدرت عاریه ای در منطقه باشند، ایران قدرت درون زای خود را که محدودیتی هم در بعد تولید و هم در بعد ارتقا برای آن وجود ندارد را توسعه خواهد داد.

در حقیقیت توسعه توان موشکی ایران به سرعتی فراتر از صوت که دامنه ای از سرعت ۵ تا ۲۵ کیلومتر بر ثانیه را در بر می گیرد، نه تنها قدرت موشکی ایران را تا سال ها غیرقابل مهار می سازد بلکه این پیام را به کشورهای منطقه نیز می دهد که قدرتی پایدار و قابل اتکا است که مبتنی بر توان درونی یک ملت باشد.

ایران همواره از کشورهای منطقه خلیج فارس خواسته تا برای حفظ امنیت منطقه ملتمس حضور کشورهای فرامنطقه ای نباشند و پیام ایران به این کشورها همواره صلح و دوستی و برادری بوده است اما این پاره ای از کشورهای منطقه بوده اند که با میدان دادن به حضور غربی ها در منطقه، عملا بساط حضور آنان در خلیج فارس را فراهم ساخته و آنان نیز برای بقای خویش، همواره به دنبال توطئه و آتش افروزی بوده‌اند.

مجهز شدن ایران به موشک‌های هایپرسونیک عملا دیگر تمامی سامانه‌های پدافند هوایی را بی اثر می‌سازد و دیگر نه سامانه‌های گنبد آهنین صهیونیست‌ها و نه هیچ کدام از سامانه های پدافندی غربی قادر به رهگیری و انهدام موشک‌های هایپر سونیک نیستند و بساط چپاول کشورهای عربی منطقه به بهانه مقابله با ایران را برچیده می‌شود.

نیروهای مسلح کشورمان در گذشته نیز نشان داده‌اند که همتراز با رشد تکنولوژی‌های غربی در ساخت هواپیماهای پنهانکار، توانسته‌اند در حوزه دفاعی و پدافندی به ابزارها و تجهیزات شناسایی و مقابله با آنها در عالی ترین سطح دست پیدا کنند و ساقط ساختن پهپاد جاسوسی MQ-4C آمریکایی‌ها بر فراز منطقه کوه مبارک که لبه تکنولوژی آمریکایی‌ها بشمار می‌رفت، نمونه عینی آن است.

ایران در عمل نشان داده که محور امنیت و ثبات در منطقه است و هر طرفی که قائل به استقرار ثبات و آرامش در منطقه باشد را یاری می‌دهد.

امنیت خلیج فارس تنها با حضور و نقش آفرینی کشورهای پیرامونی آن تأمین می‌شود و تاریخ نیز نشان داده که نیروهای فرامنطقه‌ای تنها به دنبال چپاول ملت‌ها و سلطه بر آنها در این منطقه هستند و هیچ هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 921995

مهمترین اخبار ایران و جهان: