نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:37

مهمترین اقدامات به هنگام بروز آلودگی هوا در خوزستان تشریح شد

اهواز- رئیس مرکز بهداشت خوزستان، مهمترین اقدامات به هنگام بروز آلودگی هوا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری نیا بعد از ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بر لزوم استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل تاکید کرد و افزود: توصیه‌های بهداشتی برای حفاظت از سلامت در شرایط آلودگی هوا به دو دسته تقسیم می‌شود؛ اول توصیه‌های بیرون از منزل و دسته دوم نکاتی است که برای مراقبت از سلامت در منزل باید رعایت شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: افراد به ویژه بیماران قلبی، مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند باید از خروج غیرضروری در شرایط آلودگی هوا خودداری کنند.

یادآور شد: هنگام آلودگی هوا از قدم زدن در پارک و انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری و به جای استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود.

وی گفت: برای پیشگیری از ورود هوای آلوده به داخل ساختمان، در، پنجره‌ها و منافذ بسته شود و مردم از باز و بسته کردن غیرضروری آن‌ها خودداری کنند؛ همچنین از انجام فعالیت‌هایی مانند خانه تکانی‌، سرخ کردن، جارو کشیدن، روشن کردن شمع، عود و شومینه یا از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزداها که باعث افزایش آلودگی هوا در داخل خانه می‌شود، اجتناب و از وسایل گازسوز کمتر استفاده تا از افزایش آلاینده‌ها درون منزل جلوگیری شود.

بختیاری‌نیا بر خودداری از مصرف سیگار و قلیان در فضاهای بسته به خصوص در هنگام آلودگی هوا تاکید و بیان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای دفع سموم از بدن هنگام آلودگی هوا، شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند.

وی گفت: مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی در صورت بروز تنگی نفس و هرگونه ناراحتی هنگام آلودگی هوا بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922807

مهمترین اخبار ایران و جهان: