رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از موضوع مردمی سازی در تعلیم و تربیت تلقی نادرست شده است.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در دومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار ضمن تبریک هفته دولت، گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، شهدای فرهنگی و دانشآموز، اظهار کرد: وقتی از آموزش و پرورش صحبت میکنیم، از بزرگترین دستگاه دولت صحبت میکنیم. وضعیت فعلی فرهنگی و آموزشی کشور محصول تصمیمات دیروز ماست و آینده ما بستگی به تصمیمات امروز دارد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،وی با توجه به تربیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه انسانی کشور، ادامه داد: الگوی حکمرانی ایرانی - اسلامی را پیگیری میکنیم و کارهای پژوهشی در سالهای قبل انجام شده است. یک پایه آن، عدالت محوری است که در همه ارکان باید باشد و تلاش دولت هم این است که پیگیری کند. البته عدالت به معنای برابری نیست.
لطیفی افزود: پایه دوم حکمرانی ایرانی - اسلامی، بهرهوری، اثربخشی و کارایی است. از خودمان سؤال کنیم بهرهوری در آموزش و پرورش به چه معناست، چقدر است و چه کنیم که بهبود ببخشیم. مثلاً مدیر یا معلم چقدر اختیار دارد که خلاقیت داشته باشد؟ چقدر بخشنامهها کمک میکند که خلاقیت در آموزش و پرورش پیاده شود.
وی اضافه کرد: هرچقدر در عرصه تعلیم و تربیت خوب خرج کنیم، هزینه نکردیم بلکه سرمایهگذاری کردیم. آیا وضعیت بهرهوری ما در شرایط مطلوبی قرار دارد؟ آیا امکان رشد و بروز استعدادها وجود دارد؟
رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: رکن سوم، مردمپایگی است. گاهی از موضوع مردمیسازی تلقی نادرستی شده است و این در حالیست تعلیم و تربیت، مردمی است. ما در این سازمان به دنبال این هستیم که این اتفاق رقم بخورد. در سالهایی به دانشگاه فرهنگیان بی توجهی شد اما اکنون اولویت اول است.
لطیفی افزود: یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش، اطلاعات و داده است و هربار مراجعه کردیم یک جواب گرفتیم. که یک دلیل به تعریف بر می گردد و مشکل بعدی تنوع سامانههاست که باید ساماندهی شود. یک معلم که می خواهد انتقالی از یک استان به استان دیگر برود، دو سامانه مجزاست.
این خبر در حال بهروزرسانی است
شناسه خبر: 631107