نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 20:45

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان اصفهان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ایجاد، راه اندازی و پایدارسازی ۱۰ هزار و ۵۸۰ طرح از مشاغل مددجویان، بالغ بر یک و دو دهم همت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

احمد رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید براینکه مساله اشتغال در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، اظهار داشت: با همراهی بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات و دستگاه هایی همچون فنی و حرفه ای در ارائه گواهی مهارت، بسترهای لازم برای ورود مددجویان به عرصه اشتغال فراهم می شود. 

 وی با بیان اینکه در این مدت اعتباری بالغ بر یک و دو دهم همت برای اشتغال مددجویان تحت حمایت، تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: متقاضیان دریافت وام اشتغال در ۵ دهک پایین درآمدی جامعه نیز، با داشتن شرایطی از جمله سرپرست خانواده، عدم بیمه اجباری و ارائه جواز شغلی معتبر می‌توانند نسبت به ارائه درخواست تسهیلات اقدام تا سایر مراحل آن و تایید ناظر طرح انجام پذیرد. 
 
رضایی همچنین به دو مسیر مهم برای ایجاد و پایدارسازی مشاغل اشاره کرد و افزود: با شناسایی شرکت‌هایی که می توانند از طریق زنجیره های تولید زمینه اشتغال را فراهم کنند و از طرفی برای پشتیبانی از فروش محصولات و تولیدات مددجویان، در بستر فضای مجازی، ارتباطات خوبی برقرار شده است. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان بیشترین اشتغال مددجویی را در زمینه مشاغل خدماتی عنوان کرد و گفت: در این مدت ۵ هزار و ۳۷۱ مددجو در زمینه مشاغل خدماتی، هزار و ۶۵۵ نفر در زمینه فرش و گلیم و صنایع دستی و هزار و ۶۳۴ مورد در حوزه پرورش دام، طیور، آبزیان و زنبورداری همچنین هزار و۹۲۰ فرصت شغلی در زمینه حمل و نقل و صنعت، ایجاد شده است. 
 
پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634607

مهمترین اخبار ایران و جهان: