نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 09:14

آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب‌برفکی در بیجار

مدیر شبکه دامپزشکی بیجار از آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب‌برفکی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان بهمن‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

هادی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: اجرای واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین و با پوشش گسترده جمعیت دامی در تمامی روستاهای شهرستان از ۹ دی ماه جاری آغاز شدل و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت. 

اسکندری افزود: بیماری تب برفکی یکی  از بیماری‌های ویروسی مسری است که در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای اپیدمیولوژیک وارد نماید. 

وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی بیجار به منظور اتخاذ تدابیر کنترلی و پیشگیرانه فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی را با اولویت واکسیناسیون در مناطق پرخطر، روستاهایی با جمعیت دامی بالا و دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی اجرا می‌کند که بر همین اساس جمعیت دامی شهرستان به نحو مطلوب پوشش داده می‌شود. 

اسکندری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری و در راستای مهار بیماری تب برفکی فاز اول واکسیناسیون تب برفکی به صورت کاملا رایگان اجرا و بیش از چهار هزار و ۸۹۴ نوبت راس دام سنگین و ۲۲۵ هزار و ۴۰۵ نوبت راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

رئیس دامپزشکی بیجار عنوان کرد: با پوشش مناسب واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان و پایش و مراقبت فعال طی چند سال گذشته و امسال هیچ موردی از بیماری تب برفکی در سطح شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی برای اجرای رایگان این طرح متقبل هزینه‌های زیادی شده است، از روستائیان و دامداران درخواست کرد همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623751

مهمترین اخبار ایران و جهان: