نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 12:19

سالگرد سردار شهید فریدون غلامی در شهر منتظران برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار شهید فریدون غلامی حاجی‌آباد از جانبازان دروان هشت سال دفاع مقدس در شهر منتظران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر منتظران، آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار شهید فریدون غلامی حاجی‌آباد از جانبازان دروان هشت سال دفاع مقدس در شهر منتظران برگزار می‌شود.

این برنامه روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه سال 1402 در آستانه سالروز ولادت حضرت مولی الموحدین امام علی(ع) از ساعت 20 آغاز می‌شود که اقشار مختلف مردم و جوانان و نوجوانان خوزستانی در این آیین معنوی شرکت می‌کنند.

در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار شهید فریدون غلامی حاجی‌آباد که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور دارند، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان سخنرانی می‌کند.

همچنین حاج صادق آهنگران نغمه سرای دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار شهید فریدون غلامی حاجی‌آباد در شهر منتظران حماسه‌سرایی می‌کند.

 

سردار شهید فریدون غلامی حاجی‌آباد در شهریورماه سال 1343 در روستای حاجی‌آباد از توابع بخش مرکزی شهر دزفول در یک خانواده مذهبی متولد شد. از زمان دانش‌آموزی انقلابی شد و تا لحظه ورود امام به کشور در تظاهرات شرکت می‌کرد.

در پنجم آذرماه سال 1358 پس از صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، به همراه جوانان و نوجوانان روستای‌ خود عضو بسیج شد. در آن زمان به دلیل غصب زمین‌های کشاورزی روستا توسط رژیم پهلوی، همراه دیگر خانواده‌های روستایی در شهرک زراعی شوش که بعد از پیروزی انقلاب به شهرک شهید محمد منتظری تغییر نام داد، ساکن شدند.

در دی‌ماه سال 1365  آموزش تخصصی فرماندهی دسته را گذراند و سپس به گردان عمار لشکر ولیعصر(عج) در پادگان کرخه اعزام شد. مدتی در جبهه‌های جنوب و در منطقه عملیاتی شلمچه حضور داشت و چند صباحی نیز به کردستان رفت.

در طول حضور در جبهه‌های حق علیه باطل سه بار مجروح شد. دو بار در اثر ترکش و بار آخر در اثر اصابت یک خمپاره 60 در دوم شهریورماه سال 1366 که قطع نخاع شد و مدال جانبازی را به گردن آویخت.

به دلیل عوارض مجروحیت بارها در بیمارستان‌های اهواز و تهران بستری شد تا اینکه روح بلندش در روز هفدهم بهمن‌ماه سال 1401 پس از 35 سال جانبازی به آسمان پر کشید و به فیض شهادت نائل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646851

مهمترین اخبار ایران و جهان: