نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 12:40

اجرای طرح ملی «نذر خدمت» در روستای کری بخش سوق

طرح ملی «نذر خدمت» در روستای کری بخش سوق شهرستان کهگیلویه با هدف ارائه خدمات معیشتی و سلامت محور و.. به این منطقه اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت؛ کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ملی “نذر خدمت” با برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکنون در هفت روستای استان برگزار و امروز نیز در روستای ‘آب کری’ در بخش سوق شهرستان کهگیلویه اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی «نذر خدمت» در مناطق محروم استان بیان کرد: این طرح با هدف ارائه خدمات سلامت محور، آموزش و توانمندسازی، محرومیت زدایی، زیست محیطی و آب رسانی برگزار می شود.

فلاحی دوست، واژه “خدمت”را در این طرح مخفف «خادمان داوطلب مردمی‌ برای توانمندسازی» بیان و به تعدادی از خدمات ارائه شده در این طرح از جمله برگزاری کاروان سلامت شامل ویزیت و داروی رایگان توسط پزشکان داوطلب، تهیه و توزیع سبدهای غذایی و معیشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع لوازم التحریر و لباس و کفش و… بین نیازمندان و اقشار کمتربرخوردار، تهیه لوله و اتصالات، تانکر و ساخت حوضچه در روستاها و نقاط شهری مواجه با تنش ها و بحران‌های کم آبی و بی آبی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در مناطق جامعه هدف با مشارکت خیرین اشاره کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز با حضور در این برنامه، ضمن تجلیل و تشکر از زحمات و مشارکت پرسنل و داوطلبان در کارهای عام المنفعه، آنان را یاران وفادار جمعیت هلال احمر نامید و گفت: داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر همیشه در زمان حوادث و بلایا بدون هیچ چشم داشتی به یاری همنوعان خود می‌شتابند.

سیدجواد موسوی امجد، انجام کار داوطلبی و کمک به افراد نیازمند و گرفتار توسط داوطلبان را نشات گرفته از دین مبین اسلام و این کار را مقدس دانست و خیرین را به مشارکت در کارهای عام المنفعه تشویق کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب این طرح، کاروان نذر خدمت هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه با ظرفیت داوطلبی و با حضور پزشک، پرستار و کارشناسان بهداشت محیط و روانشناسی به روستای ‘آب کری’ در بخش سوق شهرستان کهگیلویه اعزام و به ۴۰ نفر خدمات پزشکی و پیراپزشکی رایگان ارائه و داروهای بیماران نیز بصورت رایگان تحویل آنان داده شد.

رزمجو افزود: در این برنامه با همت خیرین ۴۰ سبد غذایی و بهداشتی، ۱۰ بسته لوازم التحریر در بین اهالی روستا توزیع و خدماتی از جمله تعمیرات سیستم های برقی و لوله کشی منازل، خدمات کفاشی و خیاطی نیز به اهالی روستا ارایه شد.

سید محمود رزمجو گفت: با حضور اعضای جوان تیم سحر ۱۰ کودک ضمن دریافت بسته‌های آموزشی و فرهنگی و اجرای بازی‌های گروهی ساعاتی سرگرم کننده را سپری کردند.

معاون داوطلبان هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش آموزشی نیز دوره آموزشی مخاطرات برای ۴۰ نفر از اهالی روستا برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645651

مهمترین اخبار ایران و جهان: