نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 09:20

توصیه‌های پلیس راهور برای رانندگی در هوای مه آلود

رئیس اداره آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: اولین قاعده رانندگی در وضعیت مه گرفتگی، داشتن تمرکز بالا به هنگام رانندگی و توجه کامل به جلو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوای کرمانشاه چند روزی است که مه آلوده است که با تداوم این شرایط جوی صبح امروز هم مه آلود بوده، لذا رانندگی در این شرایط باید با دقت و رعایت نکات ایمنی صورت گیرد تا از تصادف و بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

محمدرضا خشنودی، رئیس اداره آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با ارائه توصیه‌هایی برای رانندگی در هوای مه‌ آلود، گفت: چند روزی است به خصوص در اوایل صبح شاهد پدیده مه گرفتگی در جاده‌های درون شهری و برون شهری هستیم که رانندگی در این وضعیت جوی شرایط خاص خود را می‌طلبد.

وی ادامه داد: اولین قاعده رانندگی در این وضعیت داشتن تمرکز بالا به هنگام رانندگی و توجه کامل به جلو است، البته عابران پیاده هم در این شرایط ویژه، مراقب حرکت خودروها و وسایل نقلیه باشند.

رئیس اداره آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط مه گرفتگی باعث کاهش دید راننده می‌شود که رعایت سرعت مطمئنه و فاصله مناسب با خودروهای جلویی و طرفین را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در رانندگی در مه فاصله استاندارد و ایمن را رعایت کنید و چراغ‌های مه‌شکن  یا چراغ‌های نور پایین خود را روشن کنید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624995

مهمترین اخبار ایران و جهان: