نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 10:22

وزارت بهداشت مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت سمنان را صادر کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: با درخواست این دانشگاه، مجوز راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت سمنان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با صدور مجوز راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت سمنان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور موافقت شد.

وی صدور مجوز پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را خبری خوش و فرصتی مطلوب برای محققان، دانشمندان و اهالی علم و دانش دانست و بیان کرد: احداث پارک علم و فناوری سلامت در این استان آغاز مرحله‌ای جدید از توسعه فناوری برای دانشگاه است و کمک شایانی به توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه سلامت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تأکید بر اینکه باید بین علم و ثروت چرخه‌ای وجود داشته باشد تا بتوان با توسعه علم به توسعه ثروت دست یافت، گفت: در این راستا مسیری را پیش رو داریم که هدف آن تبدیل علم در فرآیند آموزش به تحقیقات و در گام بعدی تولید فناوری است.

قدس تصریح کرد: مراکز رشد زمینه‌سازی لازم را در راستای منتهی شدن تحقیقات به فناوری فراهم می‌سازند تا این فناوری امکان تولید را به‌عنوان نمونه اولیه در مرحله آزمایشگاهی به پایلوت داشته باشد.

وی تأکید کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل‌توجهی ازلحاظ تعداد هسته‌ها و واحدهای فناوری هستیم و زیرساخت‌های لازم در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در راستای ایجاد پارک علم و فناوری سلامت وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هدف اصلی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت را افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت دانست.

قدس خاطرنشان کرد: با اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده، شرایط مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ایجاد شد که ابعاد مراکز حمایت‌کننده را از یک مرکز رشد به یک پارک فناوری سلامت گسترش دهیم.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650407

مهمترین اخبار ایران و جهان: