نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 11:23

سامانه بارشی نسبتاً قوی در راه لرستان/ هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: یک سامانۀ بارشی نسبتاً قوی به جو این استان وارد می‌شود.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درخرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت هوای لرستان، اظهار داشت: یک سامانۀ بارشی نسبتاً قوی‌ از شامگاه چهارشنبه تا شامگاه یکشنبه در جو این استان فعال می‌شود.

او با بیان اینکه بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید برای تمام مناطق لرستان پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به‌شکل رگبار برف و در مناطق مستعد و گرمسیر به‌شکل رگبار تگرگ است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: مدل‌های دریافتی هواشناسی نشان می‌دهد که با فعالیت هستۀ اصلی سامانۀ بارشی جدید بر شدت بارش‌ها از شامگاه پنجشنبه تا شامگاه جمعه افزوده می‌شود.

او با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی لرستان در امروز، بیان کرد: بروز مخاطراتی مانند اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خشکه‌رودها پیش‌بینی می‌شود.

اکبری با تأکید به انجام تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سامانۀ بارشی جدید، گفت: هرگونه تغییر احتمالی در فعالیت این سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1669807

مهمترین اخبار ایران و جهان: