نیوز سیتی!
15 فروردین 1403 - 11:29

پیام تسلیت مرکز اسناد دفاع مقدس در پی شهادت سردار زاهدی

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی شهادت سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا (علی) زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی شهادت سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا (علی) زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً

سردار سرافراز و دلاور سپاه اسلام و مجاهد راه خدا، شهید طریق‌القدس سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا (علی) زاهدی و همرزمان شهیدش سرانجام اجر زحمات بی‌شمارشان را از خداوند متعال گرفته و آسمانی شدند.

بدون شک حماسه‌آفرینی‌های ایشان، افتخاری ماندگار، نه‌تنها برای ملت بزرگ ایران که برای عموم مردم جهان و ملت‌های ستمدیده عالم بود.

بدیهی است رزم بی‌امان این سردار عزیز در دوران دفاع مقدس و سال‌ها مبارزه در جبهه مقاومت در یاد و خاطره مردم جهان و ملت بزرگ ایران برای همیشه ماندگار و جاویدان خواهد ماند.

ایشان نمونه‌ی بارز غیرت و مردانگی بود و عمر و جوانی خود را وقف دفاع از اسلام کرد و با حضور در دفاع مقدس، بارها به شرف جانبازی نائل آمد، اما هیچ‌گاه از پای ننشسته و با تعهد و اراده‌ای پولادین و سینه‌ای مملو از عشق به سالار شهیدان در جبهه‌های مقاومت، همچنان به ایثار و فداکاری خود ادامه داد تا سرانجام در مسیر دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) دعوت حق را لبیک گفته و به خیل یاران شهیدش پیوست.

اگرچه جنایت وحشیانه و ناجوانمردانه رژیم جعلی صهیونیستی، در جنایتی وحشیانه بار دیگر ملت ایران و رزمندگان منطقه مقاومت را در غم و اندوهی بزرگ و حیرت‌آور فرو برد، اما به فضل الهی انتقام خون پاک این شهیدان گرانقدر با شدت غافلگیرکننده گرفته خواهد شد.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع، شهادت این دلاوران و قهرمانان ملی را به محضر حضرت بقیه‌الله (عج)، فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان، رزمندگان و ایثارگران جبهه‌های مقاومت، فرماندهان و همرزمانش در نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و خانواده معظم‌ شان تبریک و تسلیت عرض نموده و برای خانواده این عزیزان از درگاه خداوند متعال صبر و اجر بی‌پایان مسئلت می‌نماید.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

گفتنی است سردار سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی که به حاج علی زاهدی معروف است، در خانواده‌ای مذهبی و پدر روحانی در تاریخ 1 شهریور سال 1340 اصفهان متولد شده است.

اولین حضور او در لباس رزم به قبل از 18 سالگی و در تیرماه 1358 در قائله کردستان است، سردار شهید زاهدی در ابتدا دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ فرمانده تیپ 44 قمر بنی‌هاشم بود که تا تاریخ اسفند 1365 ادامه داشت.

وی پس از شهادت همرزم و یار دیرینه خود حاج حسین خرازی به فرماندهی لشکر مقدس 14 امام حسین (ع) درآمد و تا سال 1369 ادامه داشت.

سردار محمدرضا زاهدی از سال 1370 تا 1375 فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را در کارنامه خود داشت و سپس از سال 1377 به‌عنوان جانشین سپاه قدس در لبنان و سوریه تا سال 1381 به ایفا نقش پرداخت.

وی در سال 1384 و پیش از شهادت حاج احمد کاظمی کمتر از یک سال فرمانده نیروی هوایی سپاه بود و پس از شهادت حاج احمد کاظمی تا سال 1386 فرمانده نیروی زمینی سپاه بود.

این سردار شهید مجدداً پس از فرماندهی نیروی زمینی به معاونت عملیات سپاه قدس بازگشت و تا سال 1395 به همکاری با این نیرو ادامه داد.

سردار زاهدی سپس از سال 1395 تا 1398 به فرماندهی عملیات کل سپاه پاسداران منصوب شد.

وی بعد از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی علیرغم پایان رسمی دوران کاری در سپاه مجدداً در لباس رزم برای مقابله با دشمنان اسلام وارد معرکه خط مقدم مقاومت اسلامی شد و تا زمان شهادت همچنان یار وفادار انقلاب و اسلام در خط مقدم مقاومت در لبنان و سوریه ایستاد.

سردار محمدرضا زاهدی در 13 فروردین‌ماه 1403 مصادف با 21 ماه رمضان و روز شهادت آقا امام علی (ع) و در حمله وقیحانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمش به شهادت رسید.

قرار است پیکر این شهید بزرگوار با توجه به وصیتش در گلستان شهدای اصفهان و در جوار شهید حاج حسین خرازی خاکسپاری شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1694295

مهمترین اخبار ایران و جهان: