نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 09:15

بزرگترین شهرک دامپروری استان بوشهر در دشتستان ایجاد می‌شود

فرماندار دشتستان گفت: بزرگترین شهرک دامپروری استان بوشهر با ظرفیت پرواربندی بیش از ۱۵هزار راس دام سنگین در اراضی روستای زیارت دشتستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد بنافی فرماندار دشتستان صبح امروز در بازدید از محل احداث شهرک جدید دامپروری در اراضی روستای زیارت بخش مرکزی شهرستان دشتستان، اظهار داشت: برای توسعه حوزه دامی شهرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بنا داریم که چند شهرک دامپروری ایجاد کنیم.

وی داد: این شهرک در اراضی روستای زیارت بخش مرکزی شهرستان ایجاد می‌شود و پیگیری احداث این شهرک را از ابتدای سال آغاز کردیم و در حال حاضر فرایند اداری آن در حال انجام است که در تلاش هستیم در دهه مبارک فجر عملیات اجرایی آن شروع شود.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگترین شهرک دامپروری استان است که به شیوه‌های نوین و مبتنی بر استانداردها ساخته می‌شود.

وی گفت: مساحت این شهرک ۵۰ هکتار است و ظرفیت پرواربندی ۱۵ هزار راس دام سنگین را داراست و می‌تواند ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد نماید.

گفتنی است با احداث این شهرک ظرفیت دام سنگین شهرستان دو برابر افزایش می‌یابد.

بازدید فرماندار دشتستان از اراضی احداث بزرگترین شهرک دامپروری استان بوشهر

 

طیبه کیانی معاون فنی جهادکشاورزی دشتستان نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مساحت شهرک دامپروری زیارت ۴۷ هکتار و ظرفیت کل شهرک ۱۵هزار و ۳۰۰ راس دام است.

وی افزود: این شهرک توان تولید سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن گوشت و ۲۵هزار تن کود را خواهد داشت.

 کیانی بیان کرد: احداث شهرک دامپروری زیارت ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629051

مهمترین اخبار ایران و جهان: