نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 16:12

تجلی هنر ماندگار ایرانیان در نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی که بخشی از تجلی هنر ماندگار ایرانیان است، در پیاده‌راه فرهنگی شهرداری رشت به مدت چهار روز گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی به مدت چهار روز در پیاده‌راه فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت گشایش یافت.

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج گیلان با عنوان «هنر ماندگار ایرانی» گشایش‌یافته و شامل حصیربافی، چادرشب، رشتی‌دوزی، خراطی، شالبافی، سفال و سرامیک، لباس محلی، بافتنی‌های سنتی، تولیدات چرمی دست‌دوز، معرق چوب، قلم‌زنی و سازسازی سنتی و دیگر مصنوعات بومی و محلی گیلانیان است.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: این جشنواره هم‌زمان با هفته بصیرت با هدف معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان گیلان، احیای رشته‌های صنایع‌دستی در حال منسوخ و حمایت از صنعتگران برپاشده است. 

روح‌الله قمری رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش نمایشگاهی و جشنواره طراحی‌شده، گفت: در این نمایشگاه ۷۰ اثر از ۴۰ هنرمند در قالب هفت غرفه به نمایش گذاشته‌شده است. 

به گفته قمری، نفرات برگزیده دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی تجلیل و به جشنواره ملی معرفی خواهند شد. 

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی با هدف حمایت از هنرمندان و معرفی آنان به جامعه و همچنین احیا هنر‌های صنایع‌دستی فراموش‌شده گیلان برپاشده و تا 17 دی‌ماه در پیاده راه فرهنگی رشت میزبان علاقه‌مندان است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629751

مهمترین اخبار ایران و جهان: