نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 13:58

۸ درصد کرمانشاهی‌ها هنوز در طرح پویش ملی سلامت شرکت نکرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۵۵۵ نفر معادل ۹۲ درصد جمعیت هدف از نظر فشار خون و دیابت غربالگری شده‌اند.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با ارائه آمار مشارکت مردم استان در پویش ملی سلامت(غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، اظهار کرد: در این طرح تمام افراد بالای ۱۸ سال مورد سنجش پرفشاری خون و تمام افراد بالای ۴۰ سال در زمینه ابتلا به دیابت غربالگری می‌شوند.

وی تصریح کرد: دیابت و فشار خون زمینه‌ساز ابتلا به بیماری قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه هستند پیشگیری از آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه جمعیت هدف این طرح در استان را یک‌میلیون و ۴۴۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۵۵۵ نفر معادل ۹۲ درصد جمعیت هدف غربالگری شده‌اند.

 وی آمار افراد مشکوک به پرفشاری خون و دیابت را ۹۱ هزار و ۵۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۰ هزار و ۴۱۷ نفر از این تعداد مربوط به افراد با احتمال پرفشاری خون و ۳۱ هزار و ۱۱۴ هزار نفر باقی‌مانده هم مربوط به افراد با احتمال به دیابت هستند.

شکیبا در ادامه گریزی به آمار مراجعات در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر داشت و تصریح کرد: طی مدت مذکور ۹۶۸ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۵۹۷ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده است.

شکیبا در پایان، خاطرنشان کرد: منظور از احتمال دیابت قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از احتمال پرفشاری خون عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلی‌متر جیوه به بالاست.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638551

مهمترین اخبار ایران و جهان: